שימו אוזן: 3 דוגמאות של פודקסטים מותגיים מעולים

פודקסטים הם כבר מזמן לא תופעה חדשה או נישה, כשכמעט כל אדם שני מאזין להם. גם המשווקים הישראלים מתחילים להתעורר ולהבין את הפוטנציאל

בארה"ב הפודקסטים הם כבר שם דבר והאמריקאים מכורים להם. מאות אלפי פודקסטים שמשדרים מיליוני פרקים נמצאים ב-iTunes ומאפשרים לצרוך כל תוכן: החל מידע אמיתי בנושאי היסטוריה, פוליטיקה או מדע, דרך סיפורים מעוררי השראה, זריקות עידוד ומוטיבציה ועד תוכן לייפסטייל כייפי וסקירות של סרטים וסדרות. הפופולריות הגואה שלהם גרמה למפרסמים רבים להבין את הפוטנציאל העסקי האדיר, ובמקום לתת חסות או לשדר פרסומות במהלך פודקסט, הם הפכו בעצמם ליוצרי הפודקסט. הנה שלוש דוגמאות מצוינות של מותגים שפיצחו את הפלטפורמה.

 

#LIPSTORIES: הפודקסט של מותג מוצרי האיפור סאפורה

רשת מוצרי האיפור העולמית סאפורה, השיקה השנה ליין של 40 שפתונים בגוונים שונים. לרגל ההשקה, היא שיתפה פעולה עם תחנת הרדיו העצמאית Girlboss, והשתיים יצרו יחד סדרה של שישה פודקסטים, כשבכל אחד מהם מוצגת אישה חזקה ומעוררת השראה. זו חולקת עם המאזינים את המסע שעברה עד לאותו הרגע, הרפתקאות שעברה בדרך, זיכרונות קטנים, רגעים מכוננים בחייה, והכול תוך ירידה לפרטים הקטנים וחזרה לאותם רגעים מהחיים עצמם – בין אם מהילדות, מהבגרות, משיחה עם חברות או אפילו מהבראנצ' של יום ראשון. בין המתארחות שחולקות את סיפורן אפשר למצוא את אורורה ג'יימס, המנהלת הקריאטיבית של מותג האופנה Brother Vellies, שרה רוב אוהגאן, מנכ"לית חברת Flywheel Sports ומולי הייוורד, מייסדת חברת Cora שמייצרת "חבילות מחזור" הכוללות פדים וטמפונים בהזמנה חודשית. הפודקסט מתחקה אחרי מסלול החיים של אותן הנשים, בודק מה הביא אותן להצליח בגדול, הדרך שהן עברו, ודרך הסיפורים האלה מלמד אותנו על עצמנו, ועל איך להגשים חלומות גדולים. בנוסף לשידורי הפרקים, GirlBoss מעודדת את המאזינות והמאזינים לשלוח את הסיפורים הפרטיים שלהם, את הזיכרונות והרגעים הקטנים שבדרך, ולשתף אותם בטוויטר או באינסטגרם, ביחד עם מוצר היופי שעזר להפוך את אותו הרגע לכל כך משמעותי, תחת ההאשטג #Lipstories.

להאזנה, הקליקו כאן

 

 

Open Account: הפודקסט של בנק Umpqua

חיילים לשעבר, אנשי בידור, מהגרים, עובדים שנכנסו לעולם העבודה רק לאחרונה ואפילו ילדים. כולם לוקחים חלק בפרקים השונים של הפודקסט Open Account של בנק Umpqua. בכל פרק, סוצ'ין פאק, מנחת חדשות מוכרת, משוחחת עם אנשים שונים מתוך קשת רחבה של מצבים סוציו-אקונומיים על המצב הכלכלי שלהם, ועל הדרך עונה על סוגיות כמו מה לעשות עם הכסף, איך מגדירים הצלחה, איך מחנכים ילדים להתנהלות פיננסית נכונה, איך מתמודדים כלכלית עם גירושים, ואיך מביאים את עצמנו לפנסיה מוקדמת.

להאזנה, הקליקו כאן

 

TGIM: הפודקסט של Shopify

Shopify היא בין החברות המובילות בתחום פיתוח אתרי ומערכות קומרס מתקדמות לחברות ברחבי העולם. בשנת 2016, כ-377,500 סוחרים ניהלו את עסקי הקומרס שלהם על גבי הפלטפורמה שלה עם מכירות שהסתכמו בכ-15 מיליארד דולר. וכגודל החברה, כך גודל היומרה: Shopify מגדירה את הפודקסט שלה – TGIM, כ"פודקסט ההכרחי ליזמים בעלי השאיפות". בכל שבוע היא מציגה יזם יצירתי במיוחד עם סיפור מעורר השראה, אנשי עסקים או אנשי שיווק בעלי שם, שמספרים, בין השאר, על איך הצליחו לממש את החזון ולבנות את העסק. בנוסף, האורחים בפודקסט נותנים טיפים ועצות פרקטיות לקהל המאזינים הרחב. בין שאר המתארחים אפשר למצוא את הסופר ואיש השיווק סת' גודין, את היזם גאי קוואסקי, את מנכ"ל Hootsuite ראיין הולמס, ועוד.

להאזנה, הקליקו כאן

 

קצת על הזווית הישראלית

בישראל, רשת הפודקסטים המצליחה ביותר היא "עושים היסטוריה עם רן לוי", שבה אפשר לשמוע על מגוון רחב של תחומים, החל מפוליטיקה ותנ"ך, דרך שיווק ועד ספורט וטיולים. הפודקסטים מציעים אפשרות לפרסם בתוכנית עצמה, וכך וניליה, AIG ו-Gett לדוגמה, קיבלו כשלוש דקות שבהן יכלו לייצר תוכן איכותי שאינו פרסומת, אבל כזה שמעלה את המודעות ובמידה רבה גם את ההעדפה למותג, בקרב קהל שנחשב איכותי ומעמיק. Gett, למשל, דיברו על "תחבורה ציבורית חכמה בעיר חכמה", וב-וניליה דיברו על תהליך יצירת הגלידה. דוגמה נוספת לתוכן מותגי בפודקסטים עולה בפודקסט הקריאייטיב "Ear Catcher" של הפרסומאי מירן פחמן, שבו Outbrain נותנת חסות ובכל פרק יש פינה ברוח המותג, שבה האורח מספר על התכנים שהוצעו לו ברחבי הרשת, ועד כמה הם קלעו או פספסו את ההעדפותיו.

עוד כתבות שיעניינו אותך

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון