האם קופירייטר וכותב תוכן זה אותו דבר?

או: למה החלטנו ב-Storiez להעסיק רק עיתונאים לשעבר בפרויקטים שלנו

כותב תוכן מותגי וקופירייטר זה אותו דבר, נכון? שניהם כותבים מילים לפרנסתם, שניהם עובדים עבור לקוח משלם – אז זה בטח אותו מקצוע, לא? אז זהו, שלא. האמת היא שמדובר בשני מקצועות שונים לחלוטין.

כשהתחלנו לגייס כתבים ל-Storiez, לא התעקשנו דווקא על עיתונאים. רבים מהפונים היו בוגרי משרדי פרסום, קופירייטרים לשעבר שהתחילו להציע שירות של כתיבת מאמרים בתשלום. החלטנו לנסות אותם. התוצאה הייתה בעייתית. רוב הטקסטים שקיבלנו היו שיווקיים מדי – רצופים בסלוגנים ובסיסמאות שצבעו את ה"כתבה" בצבעים של פרסומת. כמו שנכתב כבר בבלוג זה בעבר, מהר מאוד הבנו שהכותבים הטובים ביותר – אלה שאנחנו בעצם מחפשים – הם עיתונאים.
"

אז מה עושה את ההבדל בין קופירייטר לכותב תוכן?

קופירייטר הוא אדם שחושב דרך המוצר או השירות. הוא מורגל לכתוב סלוגנים מנצחים, מילים קצרות שנועדו למכור את מרכולתו של הלקוח. כישוריו הם מעולמות הקופי והקריאייטיב, והוא מבין היטב איך להניע אנשים לזכור את המסר שלו, וגם לשלוף את כרטיס האשראי.
"
כותב תוכן, לעומתו, חושב דרך הסיפור. על אף שהוא מועסק בכתיבת מאמרים בתשלום, הוא יחשוב תמיד קודם כל מה מעניין את הקהל – עוד לפני שיחשוב על הלקוח (החיבור לצורכי הלקוח לא קורה בזמן כתיבת הכתבה אלא בשלב האסטרטגיה, ולאחר מכן בעריכה). האם זה סיפור טוב או משעמם? איך אפשר להפוך אותו למעניין יותר? את מי לראיין? מה לשאול אותו? כותב תוכן טוב הוא בעל אינסטינקטים של מספר סיפורים משולהב: אוזניו מזדקרות כשהוא שומע משהו מעניין, והוא נלהב להעמיק ולחקור – ולדלות את כל הפרטים כדי להעביר אותם הלאה לקהל שלו בצורה הטובה ביותר.
"
לצד ההבדלים, יש לקופירייטרים ולכותבי תוכן גם הרבה מה ללמוד זה מזה. ייטיב כותב התוכן אם ילמד מהקופירייטר איך להיות יצירתי, סקסי וזכיר. מוטב לקופירייטר ללמוד מכותב התוכן איך לספר סיפור מצוין. בסופו של דבר, האינטרס של שניהם הוא אחד, כל אחד בדרכו: לייצר ערך ללקוח. וזה בעצם הסיפור כולו.

 

רוצים לקבל את הסיפורים שלנו ישר למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו!

עוד כתבות שיעניינו אותך

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם