הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם

חשבנו שטינאייג'רים ובני דור ה-Y עסוקים בהחלפה של רשת חברתית אחת באחרת? אולי זה נכון, אבל נראה שברקע הם מתחזקים כל העת חשבון אימייל – ממש כמו לפני 15 שנה.

 

85% מהמבוגרים בארה"ב שולחים או קוראים דוא"ל, אבל גם 78% מבני הנוער משתמשים בדוא"ל ורואים בו עובדה קיימת. בכל קבוצת גיל נבדקת, נכון להיום, נוכח המייל בשיעורים גבוהים משמעותית מאלו של פייסבוק, טוויטר או רשתות חברתיות אחרות.

 

3.9 מיליארד חשבונות אימייל פעילים היום ברחבי העולם, על פי נתוני statista. עצרו רגע, וחשבו על המספר הזה בפעם הבאה שתתהו האם שיווק במייל עדיין רלוונטי. על פי דו"ח האימייל של Radicati Group, צפויות עד 2022 להישלח 333 מיליארד הודעות דוא"ל מדי יום, והמגמה מצביעה על גידול מתמשך ועקבי משנה לשנה.

 

חלקם של הצעירים, כאמור, מרתק במיוחד בשל ההנחה השולטת שהצעירים זונחים פלטפורמות ותיקות כפי שנפטרים מגרביים משומשים. מסתבר שהמיילים הם חלק אינטגרלי וחוצה גיל בהתמכרות היומיומית של כולנו למידע הסובב אותנו. 99% מבעלי החשבונות בודקים את הדוא"ל מדי יום – ואף 20 פעם ביום, במקרים רבים. התחזקות המובייל רק סייעה למגמה זו, והפכה את הדוא״ל לנגיש אפילו יותר לאורך השנים. הוא כבר מזמן פרץ את גבולות מסך המחשב המשרדי ואת שעות העבודה הרשמיות.

 

למה זה צריך לעניין אנשי שיווק? בהשוואה שערך האתר השיווקי אופטינמנסטר בין הדואר האלקטרוני לרשתות החברתיות, נמצא זה הראשון מוביל באופן גורף בכל הפרמטרים כולם: לא רק במספר המשתמשים אלא גם בתדירות השימוש, במבחן הבדיקה הראשונה של הבוקר, בהעדפה של צרכנים לקבל תכנים יזומים וכמובן – במדד המכירות בפועל. בעוד מייל מגיע על פי הנתונים ל-79% מהנמענים, תוכן ברשתות חברתיות צולח את דרכו לפיד של 1% עד 6% בלבד מרשימת העוקבים.

 

אבל רגע לפני שאתם רצים להפגיז את רשימת המדוורים שלכם, חשוב שתזכרו שלצד הסיכוי, גובר גם הסיכון. בה במידה שהדואר האלקטרוני שומר על נוכחות גבוהה בשטח, נעשה קל יותר להיפטר מהדיוור שלכם אם הוא לא מעניין את הקהל. לא מדובר רק בתכונות הבסיסיות של תוכנות המייל, המאפשרות הפרדה בין התכנים ו"ניעור" מיידי של ספאם. מדובר גם ברגולציה מחמירה המחייבת לאפשר דרך מילוט קלה החוצה – והגולשים בהחלט מנצלים אותה. בנוסף, 53% מהצרכנים מעידים שהם מקבלים יותר מדי מיילים ורבים מהם ימצאו את הדרך אל מחוץ לאזור הקשב.

 

תוכן רלוונטי, מעניין ומדויק התפור היטב למידותיו של קהל היעד יקנה לו מקום של כבוד בהרגלי הצריכה של הגולש. לגשם כך צריך להגדיר סגמנטים ברורים, ולהיעזר בפרסונליזציה שהופכת את התוכן לקולע ורלוונטי. לא משנה מי הקהל שלכם – אימייל הוא זירה מצוינת לטרגט אותו כחלק מתמהיל שיווק כולל. והבונוס: העלות הנמוכה, של מאות או אלפי שקלים בהתאם לרשימת התפוצה, ביחס לכלים אחרים.

 

הנה כמה דוגמאות למי שעלה על נוסחה מצליחה משלו:

 

פלטפורמת הבלוגים Medium היא זירת תוכן מעניינת בנושאים שונים ומגוונים, מפוליטיקה וטכנולוגיה ועד עיצוב או בריאות, המתומצתת לניוזלטר מעניין המגיש תוכן רב בצורה ובעיצוב מינימליסטיים. לחובבי האתר ניתנת גם האופציה לאפיין את תחומי העניין שלהם באמצעות שאלון אישי, במהלכו הם נותנים ציוני מעניין/לא מעניין לתכנים שונים המוצגים בפניהם. הפרסונליזציה באה לידי ביטוי גם ביכולת לבחור מה תהיה תדירות המייל הנשלח.

 

מישהו בספרייה הלאומית של ישראל התעורר בשנתיים האחרונות מתרדמת רבת שנים – והתוצאה, בין השאר, היא אחד מהניוזלטרים המרתקים בסביבה: כזה שמנגיש את אוצרות הספרייה ומגיש לעוקבים מידע היסטורי מרתק שהעלה לעתים אבק במדפי הארכיון, לצד גילויים חדשים ומידע על אירועי תרבות קרובים. עבודה טובה ברשתות החברתיות הביאה רבים מ-101 אלף העוקבים בפייסבוק להיות מנויים גם במייל – עוד תזכורת לצורך לשלב בחוכמה בין הזירות השונות.

 

ניוזלטר מעט שונה הוא זה שמוציאה אחת לכמה זמן הזמרת והיוצרת איה כורם, מי שהתפרסמה במאבקה המשפטי המוצלח בחברות התקליטים. רשימת התפוצה שלה כוללת קהל שמעורבותו גבוהה מראש: התומכים בפרויקט גיוס ההמונים בהדסטארט, באמצעותו הוציאה ב-2016 את "2023" – ״האלבום החופשי הראשון״ – לאחר שנפרדה מחברות התקליטים בהן נאבקה. כורם אינה משקיעה בעיצוב מוקפד, בגיפים מדליקים או בכותרות טיזריות ומתחכמות – אך היא נותנת לקהל העוקבים ערך מוסף של ממש:  טעימות מיצירות עליהן היא עובדת (כולל התייעצויות תוך כדי עבודה), מידע מוקדם על הופעות (שלה וגם של בן זוגה) והנחות עבורן – וכל זה טבול בהגשה חיננית ואישית במיוחד. הכוונון המדויק לקהל אוהד מלכתחילה והיכולת לספר סיפור משאירים אותה בתודעה כיוצרת, גם הרחק ממעגל הפלייליסט המוכר.

 

הנה כמה כללים שמסייעים ל-Storiez ליצור ניוזלטר שעושה את העבודה:

 

השקיעו ברשימת התפוצה.
בניגוד לקשרים שיצרתם ברשתות החברתיות, שנמצאים בבעלות הפלטפורמה ויכולים תיאורטית להיעלם מחר בבוקר (תשאלו את פליקס באומגרטנר, אושיית פייסבוק ידועה ומי שאיבד מיליון וחצי עוקבים בשנייה) – במייל, רשימת התפוצה שיצרתם היא שלכם. אם תוודאו שהיא רלוונטית ותגרמו לאנשים להצטרף אליה מרצונם, יהיה בידכם נכס בעל ערך רב במיוחד – ועם קצת פרסונליזציה, תוכלו אף להשביח אותו.

 

צרו תוכן מעולה.
איך בונים רשימה איכותית של נמענים? באמצעות תוכן כמובן: כזה הנותן ערך מתמשך ואמיתי לקורא, מעולמות התוכן הרלוונטיים אליו, ומוגש במייל באופן קצר וקולע. דיוור המציע שורת מכר בלבד (70% הנחה על מותג הנעליים האהוב או קופון לסופשבוע ביוון) יעשה את העבודה מול הקהל שלו, אבל סביר להניח שינותב עדיין לתיבת הספאם ולא למקום שבו נמצאים הדברים שאתה רוצה באמת שיגזלו את תשומת לבך.

 

אל תזניחו את המובייל.
יש משפט חכם שאומר: בנאדם יכול לעבוד חצי שעה ברצף, אבל הבוס יקלוט אותו בדיוק כשהוא גולש באינטרנט שמונה שעות. נראה שגם בעתיד, עובדים ימשיכו לבדוק את המייל האישי בדסקטופ בעבודה והמסקנה היא שיש להמשיך להשקיע בבניית ניוזלטר מותאם. יחד עם זה, כל הנתונים מלמדים על סחף גורף ומתמשך לכיוון שימוש במובייל. לכן לצד ההשקעה שעדיין נדרשת בבניית ניוזלטר מותאם דסקטופ  – אל תוותרו על נראות מושלמת במובייל. הנגשה של התכנים לבעלי מוגבלויות תיתן לכם נקודות זכות נוספות שלא כדאי להמעיט בערכן.

 

פעלו בכל החזיתות.

תוהים היכן להשקיע את עיקר המרץ – בשיווק במייל או ברשתות החברתיות? התשובה חד-משמעית: בכל החזיתות כולן. ההיסטוריה הקצרה אך האינטנסיבית של המדיה מגלה שכל מדיה מתווספת לקודמותיה עם נדבך משלים משלה, אך לא מוחקת אותן. את חשיבותו של השיווק במדיה החברתית נראה שכולם מבינים היום, בשל יתרונות כמו שיתוף שאינם קיימים בדוא"ל. אבל גם למייל, כמו שוודאי כבר הבנתם, יש יתרונות משלו.

 

סטוריטלינג זה הדבר.
מגזין השיווק Litmus מזכיר, בבואו לבחון את הטרנדים לשנת 2019 בשיווק דוא"ל, לא לזנוח את הבסיס היציב של סיפור טוב לקורא. אמנות סטוריטלינג היא עדיין הדרך למשוך את תשומת הלב של הגולשים, והם בתמורה, יאפשרו לכם לתקשר איתם באופן אינטימי ובלי הסחות באמצעות הדוא״ל.

 

 

המייל, עושה רושם, כאן כדי להישאר.

עוד כתבות שיעניינו אותך

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות