כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון

 

כל עיכוב של שניה בטעינת הדף שלכם מוביל לנתונים הבאים:

6% פחות צפיות בדף

16% פחות שביעות רצון מצד הלקוח

7% פחות המרות

 

לכמה שניות עודפות יש השפעה דרמטית על היכולת שלכם לפתוח בדיאלוג עם המבקרים או להמיר אותם. לפי מחקר של גוגל, עיכוב של יותר משנייה בזמני הטעינה של האתר שלכם יעלה את הסיכוי לנטישה ב-32%. עיכוב של יותר משלוש שניות – והנתון מזנק ל-90%. 53% מהגולשים עוזבים אתר שזמן הטעינה שלו ארוך משלוש שניות. הבעיה היא שלפי אותו מחקר, זמן הטעינה הממוצע באתר במובייל הוא 15 שניות, שמרגישות כמו נצח. פעמוני האזעקה מצלצלים בעוצמה רבה אפילו יותר כשנזכרים שהמובייל הפך באופן מובהק למכשיר שאיתו רוב הגולשים מבלים את זמן המסך שלהם.

 

כבר שנים שגוגל דוחפת אתרים לשפר את מהירות הטעינה שלהם, שמשפיעה גם על מיקום האתר בדירוג תוצאות החיפוש. כעת, גוגל לוקחת את המאבק בזמני הטעינה לשלב הבא. החברה הודיעה בחודש שעבר כי בעתיד הקרוב תתחיל לסמן בדפדפן כרום אתרים עם זמני טעינה מהירים או איטיים במיוחד שיזהירו גולשים מפני אתר בעייתי. המטרה די שאפתנית: לחתור לזמני טעינה שלא יעלו על שלוש שניות. ענקית החיפוש הודיעה כי היא בוחנת סוגים שונים של סימונים לאתרים, כמו אלה:

מקור: chromium.org

האג׳נדה של גוגל ברורה: המטרה היא לשפר את חוויית המשתמש, בדגש על המובייל. כרום חולש על כ-60 אחוזים משוק הדפדפנים במובייל, אך הפופולריות של האפליקציות, שמציעות חווית משתמש טובה בהשוואה ל-web, נושפת בעורפו. כדי להמשיך להתעשר מפרסומות, גוגל זקוקה לאינטרנט מהיר ואטרקטיבי, שמשאיר את הגולשים בפלטפורמות שבשליטתה.

 

אז מה עושים? גוגל ממליצה על כלים כמו PageSpeed Insights שמספק מידע על מהירות האתר, ו- Lighthouse, תוכנה שמציעה תובנות מותאמות אישית לאתרים. יש עוד המון צעדים לשיפור זמני הטעינה שקשורים לפיתוח האתר ולתקשורת עם השרת. דברו על זה עם מנהל האתר שלכם. כאן בבלוג שלנו, אנחנו נתרכז בפתרונות שקשורים לטיפול בתוכן, טעינתו והצגתו. פתרונות פחות טכניים, שאפשר ליישם בלי לדעת לכתוב טיפת קוד (מלבד סעיף אחד).

 

לפני שנמשיך, חשוב לזקק את האתגר: כיצרני תוכן, אנחנו מבינים שקיים מתח תמידי בין הצורך במהירות והצורך בתוכן שובה ואיכותי. אנחנו רוצים אתרים בולטים ועדכניים, עתירי וידאו, גיפים, אינפוגרפיקות, אלמנטים אינטראקטיביים ותוכן עשיר. אבל זהו בדיוק המתכון לאתר שמזדחל לאטו, ופוגע בחוויית המשתמש, בזמני הטעינה, ובדירוג של גוגל. מה שמוביל אותנו לעצה הראשונה שלנו

 

תכנון

זהו את דפי הנחיתה החשובים ביותר בנכסים הדיגיטליים שלכם, הדפים שמיועדים להיות השער לאתר שלכם. השאירו אותם רזים ופשוטים ככל האפשר. את הכתבות האינטראקטיביות, הפיצ׳רים המיוחדים והתוכן העשיר, השאירו לדפי משנה, עמוק יותר בתוך דפי האתר.

 

גודל התמונות

אימג׳ים הם גורם משמעותי שמשפיע על זמני הטעינה של האתר שלכם. מנגד, תמונות מעשירות את התוכן שלכם ומספקות בולטות וזכירות. אחת הדרכים הפשוטות להפחית את גודל התמונות היא ״קרופ״ הישן והטוב. אם, למשל, אתם רוצים שתמונה תופיע באתר ברוחב 500px, אל תעלו אותה כתמונה ברוחב 2000px ואז תגדירו את הרוחב הרצוי. כי במצב כזה, הדף שלכם טוען את התמונה המלאה ואז מתאים אותה לגודל שביקשתם, וזה מאריך את זמני הטעינה. במקום זאת, עשו לה מראש קרופ לגודל הרצוי.

 

הצעד הבא הוא כיווץ התמונות, באופן שמוריד את האיכות שלהן במידה סבירה כך שהתוצאה המתקבלת היא עדיין איכותית, אך משקל הקובץ נחתך ואיתו זמני הטעינה. אם האתר שלכם רץ על WordPress, אתם יכולים לנסות כלי כמו WP Smush. פשוט סמנו ווי בתיבה ״ Automatically smush my images on upload״ וכל התמונות החדשות שלכן יידחסו בהתאם. אם האתר לא בוורד פרס, אתם יכולים לנסות כלים כמו Compressor.io.

 

אחר כך, ודאו שאתם משתמשים בסוג הקובץ הנכון לכל תמונה. זה נשמע שולי, אבל יש לזה השפעה ניכרת. באופן כללי, קבצי JPG הם בחירה טובה לתמונות. קובץ JPG עובר כיווץ שכולל אובדן מידע מסוים, שלא בולט לעין. אם הדף שלכם מלא בתמונות, זו בחירה טובה שתשפיע על זמני הטעינה.

 

מנגד, PNG לא מאבד מידע בתהליך הדחיסה, והתוצאה היא קובץ כבד יותר מקובץ JPG. אם אתם זקוקים לקווים ברורים ופרטים צלולים וחדים, PNG הוא הפורמט שלכם. הוא מתאים במיוחד כשמדובר בלוגואים, צילומי מסך וגרפיקה מפורטת.

 

וידאו

השתמשו בפלטפורמות אחסון חיצוניות לכמה מהקבצים הגדולים יותר שלכם – למשל סרטונים. אם פשוט תעלו את הסרטון המלא לאתר שלכם, תתפסו מקום אחסון יקר ערך, אבל לא פחות חשוב, אתם עלולים לפגוע בחוויית המשתמש. אם כמה משתמשים מנסים לצפות בווידאו בו זמנית, השרת שלכם יצטרך להגיש לכל אחד מהם את הקובץ הכבד. אם רוחב הפס שלכם לא מספק, התוצאה היא טעינה איטית ומקוטעת. אם צפיתם פעם בסרטון שעוצר כל כמה שניות כדי לטעון, אתם מבינים מצוין איך זה מרגיש.

החלופה היעילה יותר היא העלאת הסרטון לפלטפורמת וידאו כמו YouTube או Vimeo, ואז אמבוד שלו באתר שלכם. זה קל, חוסך מקום, ומשפר את זמני הטעינה.

 

טעינה עצלה

בניגוד למה שמרמז השם, טעינה עצלה היא בעיקרון דבר טוב. במהות, טעינה עצלה (Lazy load) היא טעינה בררנית: היא נותנת עדיפות לטעינת תוכן שהגולש מסתכל עליו. כלומר: התוכן במעלה הדף נטען קודם, גם אם התוכן שבתחתית מתעכב קצת יותר. לדוגמה, אם בכתבת מגזין שלכם יש 15 תמונות, ברירת המחדל היא להוריד את כולן כדי לטעון את הדף. מנגד, עם טעינה עצלה, התוכן שמופיע על המסך ייטען קודם, ומהר יותר, – וכך ישפר את חווית המשתמש. פתרון דומה משתמש במסמני מקום (placeholder) מטושטשים, שמתחלפים בתמונה החדה כשמגיעים אליהם. פתרון כזה שומר על מבנה האתר, ותורם לזמני טעינה טובים אפילו יותר שכן נחסך כוח עיבוד ב״סידור האתר מחדש״, כל אימת שנטען בו עוד רכיב בצורה עצלה. בשונה משאר הטיפים שלנו, כאן צריך הבנה (בסיסית למדי) בכתיבת קוד. אבל טעינה עצלה כל כך קריטית להצגת תוכן בצורה מהירה וידידותית, שהרגשנו שחייבים להזכיר את זה.

 

בקרה

כל צעד שתנקטו בו לשיפור המהירות אינו חד פעמי. האתר שלכם מתעדכן ומשתנה כל הזמן ולכן יש צורך לשוב ולבדוק את ביצועיו לאורך זמן כדי לטייב אותו. כמו שכבר הבנתם, לא מספיק לדאוג רק לאתר בדסקטופ. גוגל שמה את הצ׳יפים שלה דווקא על האתרים במובייל, וההשפעה שלהם על דירוג האתר שלכם מכרעת. לכן, השתמשו בכלי כמו Test My Site של גוגל. כל מה שצריך הוא להזין את כתובת האתר ותקבלו את מהירות האתר שלכם במובייל. התוצאות יוגשו לכם בפירוט לפי סוג הרשת (3G\4G). הכלי גם  משווה את התוצאות לסטנדרטים בתעשייה שלכם, מספק עצות לשיפור המהירות ומציג לכם כמה מבקרים איבדתם בגלל זמני הטעינה (אל תיבהלו…).

 

לסיכום, מהירות האתר שלכם משפיעה על כל מה שחשוב לעסק שלכם: הדירוג בגוגל, שביעות הרצון של הגולש וחווית השימוש שלו, וכמובן, אחוז ההמרות ושורת הרווח. בעידן של mobile first, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להישאר מאחור. החדשות הטובות הן שעם קצת מודעות והשקעה, אפשר להשיג שיפור משמעותי. כל שנייה קובעת. בהצלחה.

 

עוד כתבות שיעניינו אותך

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם