ביי ביי הפסקת פרסומות

בערוץ קומדי סנטרל ערכו ניסוי אמיץ שעשוי לשנות את עולם הפרסום הטלוויזיוני המסורתי

אתם צופים בטלוויזיה בפריים טיים, בתוכנית הריאליטי האהובה עליכם. עוד רגע הולכים להכריז על המודח הטרי מ"האח הגדול" או מ"מאסטר שף", אתם עוצרים את הנשימה במתח – ואז המנחה מכריז על הפסקת פרסומות. אכזבה ועצבים תוקפים אתכם, אתם לוחצים על כפתור ה-Mute בשלט וקופצים למטבח להכין קפה או סנדביץ' עד שהתוכנית תחזור.

 

נשמע מוכר? בהחלט. כך עובד הפרסום בטלוויזיה מאז ומעולם, ובישראל מאז הושקה הטלוויזיה המסחרית בראשית שנות ה-90 של המאה הקודמת. אלא שאם בראשית ימי הפרסומות כולנו חיכינו בכיליון עיניים כדי לראות את ליאור מילר פותח את מעיל קסטרו שלו לפני יעל אבקסיס ושמחנו לצפות בנערה של תפוזינה, היום כולנו עייפים מעולם הפרסום המסורתי ומעט מאוד קמפיינים מצליחים לעניין אותנו באמת. ממחקר של הארוורד ביזנס רוויו עולה כי אם בראשית שנות ה-90 אחוז הצפיה עד הסוף של פרסומות עמד על הנתון המדהים של 97%, כיום עומד נתון זה על פחות מ-20%, והוא בירידה מתמדת.

 

 

האם מישהו אי פעם ניסה לאתגר את השיטה? לבדוק כיווני פעולה אחרים? התשובה היא כן, וזה די מרגש. בדצמבר האחרון הודיע ערוץ "קומדי סנטרל" האמריקאי שינסה להחליף, אחת לחודש בשלב ראשון, הפסקת פרסומות שלמה (באורך 2.5 דקות) בסרטוני וידאו מותגיים. בעולם הפרסום הגלובלי הורגשה רעידת אדמה קלה, כשלראשונה גוף שידור רציני החליט לנסות משהו חדש ולאתגר את השיטות הישנות.

 

כשהגיעה הפסקת הפרסומות המיוחלת, שודר על המסך סרטון הומוריסטי בשם Erik Gets Crabs – שנעשה בשיתוף רשת המסעדות האמריקאית Joe's Crab Shack. זה היה סרטון ראשון בסדרת רשת שלמה בכיכובו של השחקן אריק ליין, שמגלם דוגמן ידיים מגוחך שחושב שהוא מגה סטאר. כל פרק בסדרה נעשה בשיתוף מותג אחר. הסרטון התנהג כתוכן ולא כפרסומת, כאשר לא צוינו במהלכו או בסופו שום מסרים פרסומיים רגילים כמו מבצעים והנחות. לאחר ששודר בטלוויזיה, עלה הסרטון בכל הרשתות החברתיות של קומדי סנטרל וכן באתר האינטרנט של הערוץ.

 

המהלך של קומדי סנטרל עורר אמנם באזז בעולם הפרסום אבל הסרטון לא זכה לצפיות מרובות – כשהביקורות טענו שהסיבה העיקרית היא שהוא לא היה עשוי מספיק טוב. אבל מהפכות לא קורות ביום אחד, וקומדי סנטרל כבר הודיעו שהם שוקלים להרחיב את הניסוי ליותר מיום אחד בחודש. האם עולם הפרסום עומד לפני שינוי? האם תוכן וידאו מותגי עומד להחליף לפחות חלק מהפרסום המסורתי בטלוויזיה? נצטרך לחכות ולראות.

 

 

רוצים לקבל את הסיפורים שלנו ישר למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו!

עוד כתבות שיעניינו אותך

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון