עלייתו של התוכן האינטראקטיבי

כשכולם מייצרים תוכן דומה, כלים אינטראקטיביים נותנים לכם אדג' מול המתחרים. כך תהפכו את התוכן שלכם למערב, חוויתי ובולט יותר ותקיימו שיחה אמיתית עם הקהל שלכם

כולם מייצרים היום תוכן. לכולם יש בלוג או מגזין או פוסט. אנשי שיווק מדווחים על זינוק של עשרות אחוזים ביצירת התוכן בתמהיל השיווקי שלהם לעומת שנים קודמות. אז חגיגת התוכן המותגי בעיצומה, אבל באופק כבר רואים את ניצני השינוי. התחרות היום על תשומת הלב והקשב של הקהל עלתה מדרגה. גולשים יכולים לבחור בין אינספור בלוגים של טיפים, עצות, מתכונים ומדריכים. כך קורה, שמותגים מוצאים את עצמם שוב בדיוק באותה נקודה שגרמה להם לייצר תוכן מלכתחילה – בלי יכולת לבלוט מעל השאר.

 

הצעד המתבקש הבא הוא התעלות מעל פורמט הכותרת, טקסט, תמונה, ובמקרה הממש טוב, סרטון וידיאו. בימינו, מותגים שרוצים לבלוט ולבדל את עצמם מתחילים לייצר תוכן אינטראקטיבי, מושקע ומעורר אנגייג'מנט רב יותר. תוכן שיוצר יותר ערך לקהל. שתופס את העין. כן, לפעמים זה יקר יותר. יש עלויות פיתוח והפקה, אבל התמורה שווה את המחיר. כי תוכן אינטראקטיבי, מעצם טבעו, מערב יותר את הקהל, ובאופן פעיל. למעשה, הוא מאפשר לקהל להשתתף בתוכן, במקום רק לצרוך אותו. תוכן מותגי אינטראקטיבי פשוט מהנה וחוויתי יותר מתוכן רגיל, וזה אומר שהמותג הופך לחווייתי ומהנה יותר.

מופת של סטוריטלינג אינטראקטיבי. צילום מסך מתוך הגרדיאן

תוכן אינטראקטיבי משותף יותר ומגיע מהר יותר לרשות החברתיות, שמראש מעדיפות תמונות ו/או וידיאו על פני טקסט. תוכן אינטראקטיבי חותך דרך הרעש, כי המוחות של כולנו מתחילים להיות אדישים לתוכן סטטי, ולו רק בגלל הנפח העצום שלו ברשת. הצעירים, למשל, כבר שם. מסקר חדש שערכה חברת התוכן Arkadiun עולה, כי 65% מבני דור ה-y אמרו שצרכו בעבר תוכן אינטראקטיבי ו-50% מהם היו רוצים לראות יותר תוכן כזה (פרטים נוספים על המחקר הזה במדור "עוד בקצרה" בהמשך).

 

אבל בעיקר, תוכן אינטראקטיבי הוא אמצעי מרהיב לספר סיפור. תראו למשל את היצירה הזאת של הגרדיאן הבריטי, על הסכנות שבהשתעבדות מוגזמת למסכים וטכנולוגיה. הם קראו לזה "שבעה חטאים דיגיטליים".

 

גם וידיאו יכול להיות אינטראקטיבי. אחת הטכניקות המקובלות לשם כך היא יצירת נקודות חמות על פני הווידיאו, שניתן ללחוץ עליהן וכך לפתוח תיבה עם תוכן נוסף, לעבור למקום אחר באתר או לעבור לקטע אחר בווידיאו. הנה למשל, סרטון של מותג האיפור Maybelline שמסביר על הטרנדים האחרונים בתחום, תוך השתתפות פעילה של הצופה. זה מייצר ערך לצופה ומאפשר להתאים את הסרטון להעדפותיו.

 

והיות שכבר הזכרנו את בני דור ה-y, הנה אינפוגרפיקה אינטראקטיבית של גולדמן זאקס שמספרת על המילניאלז קצת יותר. כן, גם האינפו שלכם יכול להיות יותר מערב ואינטראקטיבי.

 

תוכן מותגי אינטראקטיבי גם מאפשר לנו שיחה עם הקהל שלנו, שיחה אמיתית ודו-כיוונית. אפשר ללמוד מידע יקר ערך על מה שחשוב לקהל שלנו באמצעות שילוב כלים כמו שאלונים, טריוויה, מחשבונים, סקרים ומבחני הערכה, וכל אלה מסייעים בשימור לקוחות ובהגברת הנאמנות שלהם למותג.

 

בסופו של דבר, תוכן אינטראקטיבי הוא משאב שמגוון את סל הכלים השיווקי. הוא מצטיין בהגברת המודעות והמעורבות. זה סטוריטלינג מסוג אחר ועוצמתי, שמותאם לדור שגדל אל תוך הדיגיטל ומנצל את היכולות של המדיום. תוכן שישאיר אתכם צעד לפני המתחרים. ובסוף בסוף, זה פשוט תוכן כייפי.

עוד כתבות שיעניינו אותך

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם