גדלנו בשנה

שוק התוכן המותגי בעולם ממשיך לצמוח בקצב דו-ספרתי, ונדמה שהוא מצליח לשכנע אפילו את אנשי השיווק הספקנים בישראל

השנה, לדעתי הלא-מדעית, קרה משהו בשוק התוכן בישראל. עד לפני שנתיים הייתי מוצאת את עצמי מתוסכלת עד מוות בפגישות עם סמנכ"לי שיווק, מנסה נואשות לשכנע שתוכן הוא כלי סופר-אפקטיבי ("אוי תעשי לי טובה", העליב אותי אחד מהם, "כל פעם מישהו צץ עם איזה טרנד אחר"). ב-2017 התחושה אחרת לחלוטין.
"
יותר ויותר חברות ישראליות (אפילו כאלה שאינן לקוחות Storiez, למרבה הזוועה) מתנסות בתוכן ורואות כי טוב. מגזינים דיגיטליים, פלייבאזים למיניהם והרבה עבודות וידיאו צצו באוויר בחודשים האחרונים, ונדמה כי לאנשי השיווק כבר ברור כי תוכן הוא שחקן משמעותי, ואפילו מרכזי, בארגז הכלים שלהם. כתיבת תוכן לאתרים הופכת לאיכותית ומקצועית יותר, והתקציבים המופנים לטובת העניין נוגסים נתח גדל והולך מעוגת השיווק הכללית.
"

ממחקר גלובלי שפורסם החודש עולה, כי הצמיחה הישראלית הולמת את התנופה העולמית של הענף. חברת המחקר PQ Media פרסמה את "Global content marketing forecast 2017", מחקר שסקר כ-1,500 סוכנויות תוכן ומותגים ביותר מ-80 מדינות, עם דגש על ארה"ב. הנה עיקרי הממצאים:
"
הצמיחה לא עוצרת: שוק התוכן המותגי הגלובלי המשיך לצמוח גם ב-2016, ורשם זינוק מרשים של 14.4%, עם הוצאה פנומנלית של 28 מיליארד דולר. עורכי המחקר מעריכים כי הצמיחה תימשך בקצב שנתי כזה עד 2021. הלוואי.
"
הפרינט לא מת: בעוד שעיתונות הנייר העולמית מדשדשת ומתקשה להתפרנס, המגזינים המותגיים ממשיכים ליהנות מפריחה מעודדת. מותגים רבים מעדיפים לנהל את תוכן שלהם במודל היברידי, המשלב מגזינים בדיגיטל ובפרינט גם יחד. נתח זה (שילוב דיגיטל עם פרינט) אחראי ליותר ממחצית מההוצאה על תוכן ב-2016 – כ-15 מיליארד דולר, בעוד ש-9 מיליארד דולר נוספים הוקצו לעבודה דיגיטלית בלבד. עם זאת, החוקרים מעריכים כי שיווי משקל זה ישתנה משמעותית לטובת הפלטפורמות הדיגיטליות בשנים הקרובות.
"
טקסט הוא המלך: כאן יש בשורה משמחת לכל מי שעוסק בכתיבת תוכן. באופן מדהים למדי, רק 4 מיליארד דולר הוקצו לפורמטים של תוכן שאינם טקסטואליים – סיפורי תמונות, וידיאו, גיימינג וכיו"ב. ניתן להניח שלאור הצמיחה ההיסטרית של וידיאו ברשתות החברתיות, המספרים האלה ילכו וישתנו דרמטית בשנים הקרובות.
"
אמריקה לא לבד: בעוד שארה"ב מחזיקה כמובן את הנתח הגדול ביותר בעולם – כספית וכמותית – בשוק התוכן המותגי (ואחריה גרמניה, יפן, בריטניה וצרפת), מדינות אחרות הראו ב-2016 עניין הולך וגובר בתחום. דרום קוריאה, תאמינו או לא, היא המדינה הצומחת ביותר בתוכן מותגי ב-2016, ואחריה ברזיל, ארגנטינה, קנדה וסין (!). בואו נקווה שבשנה הבאה יספרו גם אותנו.

 

רוצים לקבל את הסיפורים שלנו ישר למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו!

עוד כתבות שיעניינו אותך

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם