צלמו זאת בעצמכם

5 אפליקציות עריכת וידאו מעולות שאפשר להכין איתן סרטונים לא רעים בכלל – מהסמארטפון שלכם

על חשיבות הווידאו בעולם התוכן המותגי אין צורך להרחיב יותר מדי: כל מנהל שיווק מתחיל כבר יודע לדקלם שהגולשים רוצים וידאו, אוהבים וידאו וצופים בו יותר מאי פעם. אלא שמדובר בתחום לא זול בכלל: הפקת סרטון וידאו איכותי – עם במאי, צלם, מקליט, שחקנים, ניצבים, עוזר הפקה וכו' – יכולה להגיע למספר מכובד בן 5 ספרות, ולא כל מותג מעוניין או יכול להשקיע סכומים כאלה בכל פעם שרוצים להפיק סרטון קצר לאינסטגרם, למשל.
"

אז כדי להפיל את הלקוחות שלכם על הרצפה כנראה שתרצו אנשי מקצוע בצד שלכם, אבל בשביל לייצר סרטונים קצרים וסמי-מקצועיים אפשר להשתמש גם בכמה אפליקציות מובייל מומלצות, שינפקו לכם תוצר לא רע בכלל. הנה כמה מהן.
"
"
המוזיקלית: Flipgram
"
פליפגרם רוצה להיות האינסטגרם של קליפים מוזיקליים ולא מתביישת בזה. אותנו יותר מעניינות יכולות עריכת הוידאו שלה, אפילו שיש לה ניוזפיד ואפשרות לעקוב אחרי אנשים אחרים בעולם. היא מאפשרת לבחור תמונות וסרטים מהמכשיר שלכם, או לצלם קליפ בליווי שיר פופולרי, שזמין להורדה מיידית מתוך הספרייה שלהם. החוזקה הכי גדולה של האפליקציה הזאת היא המגוון והאיכות של השירים בספרייה שלה.
"

תוכלו לשלוט במהירות של כל קטע וידאו, לנגן אותו הפוך, ולתת לאפליקציה לחתוך ממנו לבד רק את הקטעים החשובים. היא תבחר אוטומטית כמה חתיכות מהווידאו שיש בהן אקשן, אבל תוכלו לערער על השיפוט שלה ולעשות את החיתוך בעצמכם. כשאספתם את כל הקטעים שאתם רוצים, אפשר לסדר אותם מחדש ולבחור האם לחתוך את כולם לריבוע או לווידאו מאוזן, אפילו אם חלק מהקטעים צולמו במאונך (פשע חמור).
"

בגזרת האפקטים תוכלו לשנות את המהירות של התוצר הסופי, להוסיף פסקול של שירים פופולריים, לצייר על המסך ולהוסיף אנימציות חמודות כמו לבבות, או אורות של מסיבה.
"
"
מצגת תמונות ב-10 שניות: VivaVideo
"
מיד כשתפתחו אותה תותקפו במסך ראשי צבעוני ומלא אנימציות וכפתורים. גם לה יש אפשרות לצלם קליפ בצירוף מוזיקה, אבל הספרייה שלה הרבה פחות טובה, חייבים לתת לה הרשאות לגשת לחשבון האפל מיוזיק שלכם אפילו אם אתם רק רוצים שיר מהספרייה שלה, ובחירת השיר הרבה פחות נוחה וברורה.
"

ההתמחות הבולטת שלה היא מצגות של תמונות – תוך 10 שניות מרגע שתתחילו יהיה לכם קליפ מהוקצע ומסודר, עם אנימציות מעבר בין תמונה לתמונה, פסקול וטקסט "מלא השראה". מספר עצום של נושאים אוטומטיים זמינים להורדה זריזה, ובנגיעת כפתור אפשר להחליף את כל מצב הרוח של הסרט, יחד עם המוזיקה, המעברים והטקסט. כמובן שתוכלו גם לבחור בעצמכם את המוזיקה, לשנות את הטקסט ולהוסיף פילטרים, מדבקות חמודות (כולל כאלה עם אנימציה בשיתוף פעולה עם אתר Giphy), אפקטים כמו פיצוצים וזיקוקים או לבבות מרחפים, להוסיף דיבוב ולשלוט בכל אנימציית מעבר (יש הרבה אפשרויות).
"

אם תרצו תוכלו לתת לאפליקציה לעבוד על דעת עצמה והתוצאה תהיה יפה ומקצועית. מצד שני, אם אתם אוהבים לשחק עם כל הפרמטרים כדי שיהיו בדיוק כמו שאתם אוהבים – גם זאת אפשרות. כך או כך, בתוך מספר דקות יהיה לכם סרטון תמונות מושקע ודינמי.

"

"
פשוט ולעניין: Splice
"
האפליקציה הכי פשוטה שתמצאו, לטוב ולרע. אפליקציה כמעט זהה תמצאו בתאומה שלה, Quik (שתיהן נרכשו על ידי חברת מצלמות האקשן GoPro). הממשק שלה קל ונוח, ותוך שניות תמצאו את עצמכם בוחרים קטעי וידאו ומסמנים היילייטס – הדרך שלכם להגיד לאפליקציה שכשמגיע הרגע לחתוך, אלה הקטעים שחשוב לכם שיופיעו בסרט. כמה נגיעות אחר כך ואתם כבר בוחרים מוזיקה (לא שירים פופולריים כי אם ספרייה של קטעי מוזיקת רקע לפי ז'אנר ומצב רוח).
"

אתם מגדירים מספר פרמטרים כמו סוג המעבר בין קטע לקטע, מה אורך המעבר וכמה זמן להציג תמונות. נקסט אחד אחר כך וכבר יש לכם סרט פשוט ומקצועי, בלי יותר מדי טריקים ואפשרויות. תוכלו לשנות מעברים ספציפיים ולהוסיף עוד קטעי אודיו בתצוגת טיימליין נוחה, שמזכירה תוכנות עריכת וידאו מקצועיות.
"
"
העצמאית: Magisto
"
מגיסטו מתגאה בכך שהיא מייצרת "סיפורים נעים" באמצעות בינה מלאכותית. בסדרה קצרה של שאלות לגבי אופי הסרט והמוזיקה שתבחרו (מתוך ספרייה עצומה של שירים בז'אנרים שונים של אמנים ששמעתם עליהם וגם כאלה שלא, כולל שירים בעברית!) תגיעו למסך סופי שמאפשר לכם להכניס כותרת לסרט, ובתחתיתו כפתור – "Make my movie". זהו. הסרטים והתמונות שבחרתם עולים לענן של מגיסטו, נוצרים שם באיזה קסם של בינה מלאכותית, ותוך כמה דקות אתם מקבלים נוטיפיקיישן שהסרט שלכם מוכן.
"

כל ההחלטות נעשו בשבילכם, מעברים סופר-מרשימים שמתאימים לאופי הסרט שכיוונתם אליו מלווים את התמונות והסרטים שלכם, ואם תרצו – תוכלו לשנות חלק מהתשובות שלכם לשאלות ההתחלתיות ולנסות שוב, עד שתגיעו לתוצאה שתספק אתכם.
"

לעסקים שרוצים סרטים יותר "מותגיים", יש אפשרות לשדרג בתשלום ולקבל עריכה מתקדמת יותר, סרטונים ממותגים והורדת הסרטים המוכנים ב-HD.
"
"
התקתקנית: Animoto
"
האפליקציה הזאת רוצה לחלק את העבודה – אתם קובעים את הטון, והיא עושה את כל השאר. היא מספקת רשימה ארוכה של סגנונות סרטים שמכתיבים את אופי העריכה (אפקטים, מעברים, מהירות) ואת המוזיקה (שאותה ניתן לשנות בבחירה מתוך המוזיקה שלכם, או מתוך ספרייה גדולה של שירים של אמנים עלומי שם).
הגרסה החינמית שלה מאפשרת להוסיף רק 5 שניות מכל קטע וידאו, מה שהופך אותה לפחות פרקטית לסרטים ארוכים. מצד שני, מי שרוצה מקסימום סגנונות במינימום התעסקות, ירגיש נוח לזרוק עליה כמה סרטים ותמונות ולמצוא אותם יחד בסרט מהודק וזריז.
"
"
האייפוניסטית: iMovie
"
זה אולי הכי קרוב שתגיעו לתוכנת עריכה כמו בדסקטופ, אבל בטלפון. כיאה לאפליקציה של אפל, היא יכולה לנצל את כל היכולות הכי חדשות של האייפון, כולל וידאו ב-60 פריימים לשנייה וברזולוציית 4K.
"

תוכלו לבחור ערכת נושא שתכתיב את העיצוב של כל האלמנטים שמתווספים לסרט, מוזיקה מהמכשיר או מהספרייה של iMovie, ולהוסיף כותרות עם אנימציות, פייד אין ואאוט, ופילטרים (כמו אינסטגרם, רק בווידאו). תוכלו גם לשלוט במעברים (שנראים חלקים ומקצועיים), לקצוץ את הקטעים לחתיכות ולסדר אותם מחדש, לשלוט במהירות ולהוסיף Freeze frame לאפקט דרמטי.
"

התמחות נוספת ומשעשעת של iMovie היא יצירת טריילרים – כאילו פרסומות לסרט שלעולם לא ייכתב, בשימוש בווידאו שלכם ובסגנון סרט אקשן, בוליווד, אימה, גיבורי-על ועוד.
"

את הסרטים שלכם תוכלו להקרין ישירות על אפל TV – שימושי לישיבת שיווק סוערת במשרדים שיש בהם מכשיר כזה בכל חדר ישיבות.

 

 

רוצים לקבל את הסיפורים שלנו ישר למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו!

עוד כתבות שיעניינו אותך

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם