מה הסיפור של מיקרוסופט

אימפריית התוכנה של ביל גייטס השקיעה מיליונים רבים באתר תוכן שמוקדש לסיפוריהם של עובדי החברה. למה, בעצם?

קייל שוונק הוא מפתח צעיר ומבטיח, שמאובחן על הספקטרום האוטיסטי. במשך שנה וחצי לא הצליח קייל למצוא עבודה: הוא התרוצץ והתראיין בחברות רבות שלא טרחו לחזור אליו. הכסף בבנק נגמר, וההורים נאלצו לשלם עבורו את שכר הדירה מחסכונותיהם הדלים.

 

ואז הגיעה מיקרוסופט. ענקית התוכנה הכריזה על תוכנית מיוחדת לגיוס עובדים אוטיסטים שישתלבו, בין היתר, בצוותי העבודה של windows ו-Xbox. שוונק ניגש למיונים, בלט במהירות בזכות גישתו היצירתית והשכלתו הרחבה, והתקבל לעבודה. היום הוא עובד בצוות שאחראי על פיתוח ההדרכה הקולית במוצרי Xbox. "בפעם הראשונה בחיי, אני נמצא במקום שאני מרגיש שאני מבין את האנשים שמסביבי והם מבינים אותי", הוא מספר.

 

את הסיפור על קייל קראתי באתר stories של מיקרוסופט, והוא רק אחד ממגוון עצום של סיפורים מדהימים, מרגשים ומרתקים שמופיע באתר הייחודי הזה. Stories Microsoft מוקדש כולו לסיפוריהם של עובדי החברה והפרויקטים שהם עובדים עליהם – והכל בכתיבה מגזינית מעולה, בצילומים מרהיבים ובסרטוני וידיאו איכותיים במיוחד. זהו ללא ספק אחד המגזינים הדיגיטליים המרשימים שבהם נתקלתי בשנים האחרונות, שנותן פייט אמיתי לכל מוצר תוכן עיתונאי "מסורתי".

 

את צוות כתיבת המאמרים לאתר מוביל סטיב קלייטון ממיקרוסופט, שזכה בתפקיד החלומי של "Chief storyteller". קלייטון היה מהנדס במיקרוסופט בלונדון, כשהבלוג שכתב תפס את תשומת לבו של דובר החברה. הוא הציע לקלייטון לעבור למטה מיקרוסופט בוושינגטון ולהפוך לבלוגר במשרה מלאה, ולכתוב על כל מה שנראה לו מעניין בקמפוס החברה.

Microsoft stories צילומים מרהיבים

Microsoft stories לא נולד כדי לעודד מכירות. הוא נועד לחשוף את הכישרון והיצירתיות של עובדי החברה, שרצתה לספר לעולם על המגוון העצום של פעילויותיה מעבר לאלה המוכרות לכולנו ומותקנות במחשב של כל אחד מאיתנו. כך אנחנו יכולים לקרוא שם על מלחמה בפושעי סייבר, על פרויקטים לעיצוב תעשייתי ועל סטארט אפים חדשניים המבוססים על טכנולוגיות פורצות דרך – והכל בעיצוב מהמם, עם תמונות מאירות עיניים וטקסטים עיתונאיים מעולים בכל קנה מידה.

 

קלייטון השכיל גם להשתמש בפלטפורמה כדי לספר סיפורים שנדחו על ידי אמצעי התקשורת המסורתיים. דוגמה מצוינת לכך הוא סיפורו של בניין מיקרוסופט, שנבנה תוך שימוש בחידושים

 

טכנולוגיים מדהימים בתחום של בנייה אוטומטית. דובר מיקרוסופט הציע את הסיפור לעיתונות, אך נדחה על הסף.

 

קלייטון וחבריו לאתר החליטו להרים את הסיפור בעצמם, וארזו אותו טוב יותר ממה שכל עיתון או מגזין היה עושה. התוצאות הגיעו במהרה: הסיפור משך חצי מיליון צפיות, ויותר מכך – הוא הגביר מכירות. נציגי חברות אחרות, שקראו את המאמר, ביקשו ממיקרוסופט לבוא ולעזור להם להפוך את הבניינים שלהם למתוחכמים כשלה.

 

Microsoft stories הוכתר כבר בכל הסופרלטיבים של אסטרטגיית שיווק תוכן מנצחת, בזכות יכולתו הפנטסטית לשלב כתיבת מאמרים שנוגעים לעובדים, לספר סיפורים מעניינים, להגיש אותם באופן מקצועי ואטרקטיבי ויותר מכל – לא לנסות למכור לנו שום דבר. האתר לא קם כדי לייצר הכנסות, אך בפועל זה בדיוק מה שעשה – ובדרך החכמה, ההגונה והמתגמלת ביותר. "זה כוחו של סיפור", סיכם קלייטון בחיוך.

Microsoft stories לא התכוון לעודד מכירות, אבל עשה זאת

 

רוצים לקבל את הסיפורים שלנו ישר למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו!

עוד כתבות שיעניינו אותך

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון