"תעשיית ה-Voice עושה יותר מידי רעש"

איש ה-UX הבכיר טל פלורנטין מפתח דרך חדשה לצרוך תוכן: המרת כתבות טקסט בסיכומי אודיו קצרים שאפשר לשמוע ברכב. אז למה הוא חושב שתעשיית ה-voice רועשת מדי?

עם ותק של 12 שנה וטונות של ניסיון, טל פלורנטין הוא אחד מאנשי ה-UX (חווית משתמש) הבולטים בישראל. מאחוריו 160 פרויקטים עבור גופים גדולים במשק, זכיה יוקרתית בפרס בינלאומי נחשב בתחום ה-UX ב-2014, ספר, הרצאות ותוכניות לימוד בהנחייתו. האיש הוא מפעל חיים מהלך בתחום חווית המשתמש, וזו סיבה מצוינת להתעדכן ממנו על הפרויקט החדש שלו, Summurai, שמאפשר למשתמשים לצרוך תוכן במהירות וביעילות, באמצעות הפיכת קטעי טקסט לקובצי סאונד מהודקים. או אם תרצו – סמוראי יוצר ומפיץ יחידת תוכן חדשה, מיקרו-פודקאסט, כמשקל נגד לכתבה הקלאסית. תארו לכם שלצד האפשרות לקרוא כתבה, תוכלו לשמוע גרסה מקוריינת ומקוצרת שלה.

 

אז טל, מה זה בעצם Summurai?

 

״פתרון לבעיית ה-Too much information שבמפגש עם משתמש הקצה. המאמץ האינסופי של כולנו להישאר מעודכנים ולדעת כל מה שאנחנו רוצים לדעת כשיש כל כך הרבה מקורות תוכן שתוקפים אותנו כל הזמן. סמוראי מאפשר לדעת יותר בפחות מאמץ. אני נעזר באנשים שקוראים את התוכן עבורי, מסכמים אותו ומקריאים את הסיכום ואז אני נהנה מהאפשרות לקבל תקציר ממוקד באודיו ולהמיר זמן קריאה שחייב להתבצע מול המסך לזמן של שמיעה, שיכול להיעשות במקביל לפעילות אחרת״.

"סמוראי מאפשר לדעת יותר בפחות מאמץ." צילום: באדיבות טל פלורנטין

מאיפה זה מגיע?

 

״כאיש חוויית משתמש, אני חייב להישאר מעודכן בהמון תחומים. טכנולוגיה, עיצוב, דיגיטל, שיווק, ועוד. הייתי מסמן מאמרים שנראו לי מעניינים לקריאה מאוחרת, אבל אף פעם לא באמת חוזר אליהם. יום אחד ניסיתי את מזלי ונעזרתי במישל מהפיליפינים, שהציעה את שירותיה ברשת. בכל פעם שנתקלתי במאמר מסקרן שלחתי למישל קישור שלו והיא החזירה לי אותו מסוכם במייל. אבל זה גם לא עבד. שמתי אותם בתיקיית סיכומים – ופשוט לא חזרתי גם אליהם. אז שכרתי דרך הרשת גם קריין אמריקני. מישל שלחה אליו את הסיכומים והוא שלח אלי קובץ קולי. כשהתחלתי לשמוע אותם הבנתי שזהו, עליתי על משהו״.

 

למי Summurai מיועד?

 

״לכל קהל שיש לו צורך לדעת ואודיו אפקטיבי יותר עבורו. סיכומי תוכן קוליים רלוונטיים לכל סוג של צרכני תוכן, אבל בקרב קהל מקצועי, יש החזר השקעה אמיתי להאזנה לתכנים. תחשוב איזה כיף זה להקשיב לסיכום מאמר קולי בדרך למשרד, להגיע למשרד ולהגיד ללקוח ׳בדיוק התפרסם על הנושא הזה מאמר…׳ ולשתף בידע.

גם פודקאסטים מציעים ערך כזה, אבל פודקאסטים נמשכים לרוב חצי שעה ולפעמים אפילו יותר משעה ודורשים מחויבות. אנחנו מאמינים בגישה של מיקרו-למידה שמבוססת על מחויבות של 3 דקות בכל פעם״.

 

 

אתה רואה את הערך שזה מייצר למותגים?

 

״התוכן המותגי עובר אבולוציה מעניינת. כולם יודעים לכאורה ש-Content Marketing זה הדבר לעשות, אבל חלק נכבד מהארגונים מטפלים בו לא נכון. במקום ליצור תוכן איכותי שמוכוון להועיל באמת ולהעניק ידע, מותגים מייצרים תוכן כדי ליצור המרה מיידית. הם פונים לבלוגרים שאינם מבינים בתחום ומבקשים מהם לכתוב או לשכתב תוכן לפי מילות מפתח. כשהתוכן הזה לא מועיל, מוסיפים ׳קליק בייט׳ ומנסים להשאיר את המשתמש בדף בכוח באמצעות שאלונים וגימיקים.

 

במקומות בשלים יותר מבינים שצריך אסטרטגיה לטווח רחוק במסגרתה מביאים ידע בעל ערך לקהל היעד שלנו בלי לצפות לערך מוסף מיידי. פותחים אפשרות להנגיש לקהל את התוכן שהמותג מייצר בעוד פורמטים, ערוצים ונקודות מגע.

 

כשמבינים שמטרת התוכן היא להועיל למשתמש, נכנסת חוויית המשתמש. משתמשים לא תמיד רוצים לקרוא. לטענתי, ברוב מהמקרים, הם רק רוצים לדעת מה כתוב שם. ובמקום לחייב אותם לקרוא את המאמרים שלנו, אנחנו מאפשרים להם גם לשמוע אותם או שולחים אותם לנייד כדי להאזין להם מאוחר יותר.

אנחנו פותחים למשתמשים עידן חדש של צריכת תוכן ומעניקים למותגים את הכלים להיות אלו שמאפשרים אותו. מותגים יכולים גם ליצור דף או מדור אודיו ממותג, ולתת לגולש את האפשרות ליצור רשימות השמעה״.

 

אומרים לנו שזו הולכת להיות שנת ה-Voice. כאיש UX, ואחד שמקדם פרויקט אודיו, אתה מבין למה?

 

 ״Voice תוקף אותנו מהמון כיוונים, אבל עיקר הרעש מגיע מכיוון העיסוק בעולם ה-Assistants, שמאפשרים לנו להפעיל שירותים ולקבל מידע בבית, בנייד. עולם הפודקאסטים פורח לאט לאט, יש המון מאמץ לייצר יכולות דיגיטליות של דיבור ועל הדרך – נולד לנו עולם חדש של חיפוש קולי. במפגש עם מחלקות השיווק הארגוניות אני חושב שלא נשאר הרבה מכל הרעש. הרמת פודקאסט היא הפקה מורכבת שרוב הארגונים לא בנויים להתמודד איתה ומהפיכת השילוב של ה-Assistants עדין לא נחתה כאן ממש. אנחנו הולכים להניח בידי מחלקת השיווק כלי שמאפשר לקחת חלק במהפכה בלי שום התארגנות מיוחדת וכמעט בלי מאמץ״.

 

 

לסיום, קבלו את הטיפים של טל פלורנטין לאנשי שיווק שרוצים להתנהל נכון בעולמות התוכן:

 

כשהפוקוס הוא על המשתמשים וקהל היעד – הפתרון צריך להגיע מעולמות השיווק וגם מתחום חווית המשתמש. מנקודת המבט הזו, אלה הדגשים שלי לעולם יצירת התוכן

 

1.השאלה הראשונה והחשובה ביותר שצריכה להוביל כל יוצר תוכן היא מהו הערך האמיתי והמעשי שהקורא או השומע יפיקו מפיסת התוכן שאנחנו מייצרים.

 

2. "אתם לא המשתמשים". אל תכתבו על מה שמעניין אתכם. את הרמזים על מה לכתוב, במה להתמקד ואיזה ערך לייצר – תקבלו רק מהלקוחות שלכם, באמצעות ראיונות או סקרים.

 

3. אל תעסקו במדידת המרה ואל תלכלכו את המותג שלכם עם טכניקות קליק בייט, גם אם אלו מוכיחות שהסטטיסטיקות בטווח הקצר עולות.

 

4. למדו מאחרים. נסו לזהות תכנים מעולים שאתם מוצאים בהם ערך ולזהות מה עובד בהם.

 

5. אל תחליטו עבור המשתמשים שלכם איך לצרוך את התוכן. תנו למשתמשים לבחור. עכשיו או אחר כך, במשרד או ברכב, בטקסט או באודיו.

 

6. תוכן דיגיטלי עושים באהבה או לא עושים בכלל. אם כתיבה לא נוצרת עם Passion – לא יהיה לה ערך בצד של הקוראים. צרו תוכן כדי לתת ולא כדי לקבל.

 

עוד כתבות שיעניינו אותך

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות