הזאב של hp

סדרת סרטונים סופר-מושקעת של ענקית המדפסות, הוכיחה שאפשר להפוך גם נושא אפרורי למרתק. עם בימוי הוליוודי וכוכב כמו כריסטיאן סלייטר, הצליחה hp לעורר מודעות לסכנות האבטחה במדפסת, ולקדם את קו המוצרים המאובטחים שלה בצורה פנומנלית

כמה פעמים עצרתם וחשבתם על המדפסת שלכם? בערך אפס, נכון? אנחנו נזכרים בה כשנגמר הדיו או כמובן כשלוחצים "הדפס", ובשאר הזמן היא חפץ דומם בזווית העין. מסתבר שיש מי שמנצל את ההתעלמות הזאת לצרכיו. לפי הערכות, מבין מאות מילוני מדפסות לעסקים הפזורות בעולם, פחות מ-2% מוגנות מפני תקיפות סייבר. ענקית המדפסות hp החליטה לעורר מודעות לאיום הזה, ועל הדרך גם לקדם כמובן את קו המדפסות המאובטחות שלה.

 

ראש השיווק הגלובלי של חטיבת המדפסות ב-hp, ויקרנט בטרה, הסביר בריאיון ל"פורבס": "כולם יודעים שאפשר לפרוץ למחשב, לא למדפסת. אבל במדפסת יש כונן אחסון, שבבים וחיבור לרשת wifi. זה מכשיר חכם שמכיל הרבה מהטכנולוגיה שנמצאת במחשב. הרגשנו שהגיע הזמן למשוך תשומת לב לנושא".

 

hp Studios, חטיבת התוכן החדשה של hp הלכה על זה בכל הכוח. הם גייסו את הכוכב ההוליוודי כריסטיאן סלייטר, שצבר פופולריות בקרב קהל היעד הרלבנטי בזכות הדמות שגילם בסדרת ההאקרים הטרנדית "מר רובוט". יחד עם הבימאי מועמד האוסקר לאנס אקורד ("אבודים בטוקיו", "להיות ג'ון מלקוביץ'", "אדפטיישן"), הם הפיקו את The wolf, סדרת סרטונים בני כמה דקות, שניתן לצפות בה כסרט ארוך או stand alone.

 

 

 

סלייטר מגלם שם את "הזאב", האקר מרושע, שמדגים בצורה מוחשית למדי איך הוא מפיל ארגון פיננסי גדול (ודמיוני) באמצעות השתלטות על הרשת שלו, דרך המדפסת כמובן. הוא מתחיל בחדר הדואר ומגיע כל הדרך עד לחדרי הישיבות של מועצת המנהלים. רמת ההפקה הוליוודית והתסריט מוכיחים שאפשר להציג נושא אפרורי כמו אבטחת מידע בצורה סקסית ומותחת. זהו תוכן מותגי ברמה הגבוהה ביותר.

 

הסרטונים קודמו בתשלום, והופצו ביוטיוב וברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר ולינקדאין). בנוסף,  הסרטונים הופצו באמצעות שת"פים עם אתרי IT חדשותיים, פוסטים שהעלה כריסטיאן סלייטר, וכן באמצעות מיניסייט אינטראקטיבי ייעודי שלא רק ריכז את התוכן, אלא גם הפנה לתכנים נוספים של hp, כגון The fixer – סדרת סרטונים נוספת של החברה בכיכוב ג'ונתן בנקס ("שובר שורות", Better Call Saul), כאיש שסותם את פרצות האבטחה. הלכה למעשה, מדובר פה במדריך די מקיף להתגוננות מפני איומי סייבר שונים.

 

והתוצאה? קמפיין תוכן ויראלי שהרעיד את הרשת. בשנה שחלפה מאז הושק, קמפיין התוכן המותגי שינה את תפיסת המותג בקרב צרכני קצה, שינה את מידת החשיבות שהעניקו מקצועני IT לאבטחת המדפסות, והעלה את המכירות המדלדלות של מדפסות hp לארגונים ב-6%. התוכן זכה ל-12.5 מיליון צפיות בחודשיים הראשונים להשקתו (ביוטיוב וברשתות החברתיות). בלינקדאין הקמפיין כמעט הכפיל את ממוצע הפלטפורמה עם 6% אינגייג'מנט. hp נהנתה מ-118 מיליון אזכורי "מדיה מורווחת" (earned media) חינמיים ברחבי העולם ומ-66 אזכורים מערכתיים בקרב פבלישרז רלבנטיים ברחבי העולם, כמו גיזמודו, cnet ו-pc magazine. הקהילה המקצועית תיקפה את התרחישים שמתוארים בסרטים בתגובות ביוטיוב ובאתרים מקצועיים כמו reddit.

 

 

The Wolf מוכיח שמחויבות לתוכן חסר פשרות, בשילוב השקעה במשפיענים נכונים ובהפצה, מביאים תוצאות גם ברמת המודעות, גם ברמת האהדה והמומחיות הנתפסת של המותג, וכן – כמו שכל סמנכ"לי השיווק תמיד רוצים לשמוע – גם במכירות.

 

 

עוד כתבות שיעניינו אותך

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם