אל תפספסו את ההמראה: מה יש לטלגרם להציע למותגים?

יותר ממיליון ישראלים כבר משתמשים בטלגרם, והמספר גדל בקצב מסחרר. מה סוד הקסם של האפליקציה שכבשה את העולם, והאם אנשי שיווק יכולים לנצל אותה כדי למשוך לקוחות

טלגרם חדרה לישראל בסערה. יותר ממיליון ישראלים רשומים לאפליקציה, והמספר רק הולך ועולה. על מה כל הרעש? מדובר בשילוב מוצלח בין אפליקציה שימושית של מסרים מידיים, לבין מערכת הצפנה חזקה, העובדה שאף אחד לא יכול לראות מתי היינו מחוברים לאחרונה, צ'אטים סודיים עם אפשרות למחיקת הודעות משני הצדדים, פיצ'רים כמו האפשרות לפתוח ערוצים אישיים וקבוצות ענק. בואו נודה, גם הבאזז האדיר שהאפליקציה זוכה לו מביא אליה לא מעט משתמשים חדשים.
הבאזז הזה לא קיים רק בתוך גבולות ישראל. לטלגרם רשומים כ-200 מיליון אנשים ברחבי העולם, נשלחות בה מדי יום כ-15 מיליארד הודעות, שהן כ-150 הודעות ביום למשתמש ממוצע, ובכל יום מצטרפים אליה עוד כ-350 אלף משתמשים חדשים.

 

לא מחויבת לאף אחד
סוד הקסם של טלגרם הוא, בין השאר, העובדה שאין לה בעלי מניות, והיא מסרבת להכניס פרסום לתוכה. לכן, המשתמשים הם היחידים שמקבלים ממנה דיווח. תחושת הפרטיות הזו, בעולם שבו הפרטיות שלנו הלכה לאיבוד, היא מקור משיכה רציני שעושה את כל ההבדל בין טלגרם לבין אפליקציות דומות.

 

יעד אטרקטיבי למשווקים
טלגרם אמנם לא פונה באופן ישיר ומובהק למשווקים, אבל הפיצ'רים שהיא מציעה והקהל שנוהר אליה, הפכו אותה ליעד אטרקטיבי לכל מותג שרוצה לייצר תוכן שימשוך את הקהל – בדיוק איפה שאותו קהל נמצא. אבל, בעוד שלקהל הרחב קורצים הצ'אטים הסודיים והשיחות הקוליות – שני פיצ'רים עם פרוטוקול ההצפנה החזק, למשווקים היצירתיים דווקא קורצת האפשרות להגיע לקהל בדרכים חכמות ולהתייחס לטלגרם כאל עוד ערוץ שמאפשר להם להעביר מסרים.

 

 

 

 

שובם של הפורומים
אחד הדברים שיכולים לשרת במיוחד את המשווקים הוא האפשרות לפתוח "פורומים" (קבוצות), על פי נושאים. בטלגרם תוכלו למצוא מגוון קבוצות שעוסקות בנושאים שונים – מחדשות, תקשורת וטלוויזיה, קבוצות אוהדים, הימורים, גיימינג ועד קבוצות שעוסקות בבעלי חיים, היכרויות והורות. את הקבוצות אפשר לפתוח כקבוצות רגילות – עד 200 משתמשים, או כ"סופר קבוצה" של עד 100 אלף משתמשים. איך לא מקבלים ערימות של ספאם בקבוצה מסוג כזה? דרך ה-smart notification שמקפיץ את ההודעה רק כשמתייגים אתכם.
אז איך משווקים יכולים להשתלב פה? משווקים כבר מזמן הבינו שאם הם רוצים להשתלב בשיח, בהרבה מקרים הם צריכים לנהל את השיח. פתיחת קבוצות פייסבוק לנושאים ייעודיים היא עניין שבשגרה, והיום, אותו קהל בדיוק נוהר לטלגרם.

 

שיטת הערוצים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הקים לאחרונה ערוץ בטלגרם, מיטב הפרשנים הפוליטיים כבר מנהלים בה ערוצים מצליחים, פוליטיקאים רבים נכנסו למשחק ואפשר גם למצוא באפליקציה ערוצים בתחומים נוספים, כמו בריאות, הורות, סדרות ומשחקים, שנפתחים חדשות לבקרים.
מה זה ערוץ? הערוץ משמש לדבר אחד – העברת מסרים ישירה מהמנהל, או מנהלי הערוץ – לעוקבים שלו, בלי שהאחרונים יוכלו להגיב בערוץ עצמו. בערוץ הטלגרם שלכם תוכלו להעלות תכנים, קבצי וידיאו ותמונות, תוכלו לחלק קופונים, להפעיל צ'אט בוט או אפילו להעלות בו את הניוזלטר השבועי או החודשי שלכם. הכלל היחיד הוא שאתם חייבים ליצור עניין.
הגולשים בטלגרם, ובכלל, הם חדים, מעודכנים ולא אוהבים ספאם. הערוצים שהישראלים עוקבים אחריהם הם כאלה שמייצרים להם ערך – מעדכנים אותם בנושאים שעל סדר היום, מחדשים להם ומפעילים אותם. כשמחדשים לקהל, הוא מגיע ועוקב. כשלא – הוא נוטש את הערוץ. ככל הנראה, הערוצים שיצרפו עוד ועוד עוקבים לשורותיהם יהיו אלה שידעו לעדכן את העוקבים בתוכן שייתן להם ערך אמיתי, אבל לא כזה שדורש תגובה. פרנזטורים, מובילי ערוץ, גיפים וממים, הם מקום טוב להתחיל בו.

 

איך מגיעים למשתמשים?
טלגרם זו כנראה הרשת החברתית הגדולה הבאה, ויש שיאמרו הגדולה הנוכחית. מותגי ענק מנהלים בה ערוצים שבהם הם מעלים תמונות וסרטונים ברוח המותג, מגזינים נחשבים מעלים בה את הניוזלטר השבועי, ומנהלי שיווק מנסים להבין איך הם משתמשים באפליקציה הזו לטובתם. רדבול לדוגמה, מעלים באופן שוטף תמונות וסרטונים ברוח האקסטרים שמשקפת את ערכי המותג, וממשיכים את הפעילות והשפה הטבעית שלו ברשתות החברתיות. פורבס רוסיה והגארדיאן, מעלים בה עדכוני חדשות בועטים במהלך היום, עליאקספרס משתמשים בה כדי להעלות קופונים לטובת כ-26 אלף העוקבים שלהם, ואתר הממים הפופולרי 9GAG מעדכן את העוקבים בממים וגיפים מצחיקים, ברוח המותג. האפשרות לשיווק בזמן אמת, הבוטים שטלגרם מציעה והאפשרות לשליחת קופונים בערוצים השונים – רק יהפכו אותה לחזקה יותר ויותר.
הקהל הישראלי נמצא בטלגרם ומדי חודש מצטרפים אליו עוד ועוד משתמשים. הדרך להגיע אליהם היא לשלב בין תוכן שמבוסס על אירועים שקורים בזמן אמת, שירות חזק ונגיש, שימוש בצ'אט-בוטים, ובין תוכן שוטף ומייצר ערך – בידורי ואינפורמטיבי.

עוד כתבות שיעניינו אותך

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות