"פלייבאז זה כבר מזמן לא רק חידונים"

פלטפורמת התוכן הפופולרית מציעה היום יותר מעשרה כלי תוכן שונים, שמטרתם לוודא שלא תשתעממו באמצע הקריאה. ירון בר, מנהל פעילות החברה בישראל, מסביר איך זה עובד

מה משותף לקוראי ynet, וואלה, גרדיאן, ניו יורק טיימס ו-The Huffington Post? כולם נחשפים לאייטמים האינטראקטיביים של חברת פלייבאז, ששמה מול עיניה מטרה מאתגרת במיוחד: לוודא שלא תנטשו באמצע הכתבה.

איך עושים את זה? שאלנו את ירון בר, מנהל פעילות פלייבאז בישראל, האחראי על הפיתוח העסקי והמכירות של החברה בארץ, ועל שיתופי פעולה מול גופי תוכן.

 

מה בעצם תחומי הפעילות שלכם?

"פלייבאז היא פלטפורמה ליצירה והפצה של תוכן אינטראקטיבי. המשימה שלנו היא לשנות את תהליך ייצור התוכן, לוודא שהוא יהיה חדשני יותר ויתאים להרגלי הצריכה של הגולשים היום. פלייבאז מאפשרת ל-16 אלף מפרסמים וגופי תוכן לייצר דיאלוג עם הגולשים ולעודד מעורבות ושיתוף באמצעות הקריאה. זה לא סוד שתשומת הלב של הקוראים הולכת וקטנה".

 

עד כמה החברות הגדולות וגופי התוכן בישראל מבינים לדעתך את החשיבות של פלייבאז בתמהיל השיווקי שלהן?

"אני חושב שכל מי שעוסק בתוכן מבין היטב את הקושי בהעברת מסרים ואת המאמצים שצריך לעשות כדי  לגרום לקוראים להישאר עד סוף הכתבה. הפתרון שלנו מציע תוכן אינטראקטיבי מבוסס דאטה, שמשפר את הדיאלוג עם הקוראים – וגם מייצר ערך שיווקי. לשמחתי, המספרים מדברים בעד עצמם".

 

פלייבאז מוכרת בעיקר בזכות החידונים. איך מוודאים שאין שחיקה של הכלי הזה לאורך זמן?

"פלייבאז כבר מזמן לא מזוהה רק עם חידונים או תוכן קליל ומבדר. הפלטפורמה שלנו מציעה יותר מעשרה ממשקי תוכן שונים: וידיאו, תוכן מונפש, ממשק להבלטת ציטוטים באמצעים ויזואליים, Flip cards (כרטיסיות תוכן מתהפכות) ועוד. כל אחד מהכלים האלה הוא סיפור אינטראקטיבי, שמתאים לכל סוג של מאמר – חדשותי או אקדמי. דוגמה נהדרת הוא The Huffington Post שבנה באמצעות פלייבאז שלל תכנים סביב ה-Brexit וזכה בפרס יוקרתי מבית Digiday עבור החדשנות שביצירה".

 

ספֶר על המודל העסקי של פלייבאז.

"אנחנו מציעים מספר מודלים להצגת תוכן בעולם הדיגיטלי. המשותף לכולם הוא עידוד מעורבות הקוראים (engagement). בנוסף, אנחנו מציעים כלי מדידה ייחודיים שפותחו אצלנו. בגדול, אנחנו מקפידים להיות מחוברים ליצרני התוכן ולייצר פתרונות שמתאימים לצרכים האישיים שלהם".

 

מה חסר היום לדעתך לגופי התוכן הגדולים בעולם?

"אנחנו עובדים עם האתרים הכי גדולים כבר חמש שנים ומחפשים יחד איתם את הדרך לשפר את חוויית הקריאה וגם את חוויית היצירה. אתר שהיה רגיל לעבוד בעיקר עם טקסט יכול בקלות לייצר מאמרי וידיאו ולהוסיף רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים שמושכים את הקוראים – בלי להיעזר בעשרה עובדים אחרים. פלייבאז מאפשרת לכל אתר תוכן להפוך לבשורה בעיניי הגולשים שלו".

 

איך היית מגדיר אייטם מוצלח?

"קל לזהות אייטם מוצלח. ברוב המקרים רואים רמת מעורבות גבוהה מצד הגולשים וזמני שהייה ארוכים. מדדי צפיות לא תמיד מספרים את הסיפור האמיתי. אנחנו לא מקווים שאייטם יהיה מוצלח אלא דואגים לכך שהוא יהיה כזה, באמצעות אופטימיזציה בהתאם לתגובת הקוראים בפועל ובזמן אמת".

 

מה השלב הבא בהתפתחות שלכם?

"נמשיך להקדיש תשומת לב ליצרני התוכן ולבנות עבורם כלים חדשניים, שיאפשרו להם להיות יצירתיים יותר. הממשק שלנו פתוח לכל צורך או טכנולוגיה חדשה. כך למשל, כלי הווידיאו שלנו הופכים ליותר אינטואיטיביים והם מתאימים את עצמם לתוכן שנוצר באופן אוטומטי. לאחרונה גייסנו סכום של 35 מיליון דולר ממשקיעים מובילים, בהם חברת דיסני העולמית. זה ללא ספק יאפשר לנו להמשיך ולפתח את השותפויות האסטרטגיות שלנו ברחבי העולם".

עוד כתבות שיעניינו אותך

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם