עלו על הפסים

איך יוצרים תוכן מותגי רלבנטי לגולשי סקייטבורד במדינה שהיא גיהינום לגולשי סקייטבורד? ערוץ האקסטרים Fuel tv מצא פתרון מבריק וחדשני, ועל הדרך המציא ענף ספורט חדש

סקייטרים למיניהם מהווים נתח משמעותי מקהל היעד של ערוץ הספורט אקסטרים הפורטוגלי Fuel TV, המשדר בכ-70 מדינות. אנשי השיווק של הערוץ חשו שהוא מאבד רלבנטיות ונאבקו בניסיון לפתח דיאלוג עם הקהל המקומי בפורטוגל. מסתבר שדווקא במולדתו של הערוץ, הרחובות הם – מנקודת מבט של סקייטרים – גיהינום אמיתי. איך מייצרים תוכן שיקדם את המותג ויהיה רלבנטי לקהילת הגולשים בפורטוגל, שרחובותיה מרוצפים באבן מחוספסת מלאה זיזים ומהמורות? לא בדיוק המשטח הידידותי ביותר לסקייטבורד, רולר בליידס ודומיהם.

 

הפתרון שמצאו בערוץ היה מבריק. הם חברו לריקרדו מרקז, מהנדס חובב סקייטבורד מקומי, שבעצמו נאבק כל חייו עם האבנים הקופצניות ברחובות הערים. יחד, הם פיתחו סוג חדש של סקייטבורד, שמותאם במיוחד לגלישה בחריצי מסילת הטראם המתרוצצים ברבים מרחובותיה היפים של הערים ליסבון ופורטו. הגלגלים שלו מתאימים בדיוק לגלישה בתוך מסילת הטראם, וכך הם עוקפים לחלוטין את בעיית ריצוף האבן הטורדני. על הדרך, זה נראה אקסטרימי לאללה.

 

 

הערוץ החל להעלות ברשתות החברתיות סדרה של קליפים לא ממותגים, עם לוק של סרטון חובבים, שהציגו גולשים עם הסקייטבורד החדש כשהם מבצעים פעלולים ברחובות הערים ליסבון ופורטו. אט אט התאספה סביב הכלי המשונה קהילת גולשים סקרנים. דגמים נשלחו גם לברצלונה, לריו, לסאן פרנסיסקו ולמעשה לכל מקום בו יש מסילות טראם, וגם שם יצרו והעלו סרטוני ״חובבים״. רק כשהספורט המשונה צבר מספיק באזז ומומנטום, Fuel tv יצר סרטון מותגי מיוחד שכלל את כל הקליפים הקצרים, לקח בעלות על הענף החדש וסיפר כיצד הוא נוצר.

 

והתוצאות: זה היה הסרטון הכי נצפה ומשותף בסושיאל שיצרה התחנה אי פעם. פי 22 מהסרטון הבא אחריו. שיעור הצפייה בערוץ בפורטוגל עלה ב-63.5%. הערוץ נהנה ממדיה מורווחת בשווי 230 אלף יורו, והגיע לכ-18 מיליון בתים ב-70 ארצות.

 

והלוח המיוחד מיוצר ונמכר לקהל הרחב באתר ייעודי. ״יותר משיצרנו תוכן מותגי, יצרנו ספורט חדש״, מתגאים בסוכנות FCB המקומית. כזה שבניגוד לכל הגיון הופך את פורטוגל לגן עדן לגלישה.

 

עוד כתבות שיעניינו אותך

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות