If you can't beat them

כשפייסבוק הבינה שהיא לא יכולה יותר לחסום שיתופי פעולה בין מותגים למשפיעני רשת, היא החליטה במקום זה לעזור להם

כשפייסבוק, ענקית הסושיאל הגדולה בעולם, קולטת תחום חדש ומצליח – היא עושה כל מה שהיא יכולה כדי לתבוע עליו בעלות. כשגילתה שאפליקציית אינסטגרם שולטת בקרב קהל הצעירים – היא מיהרה לרכוש אותה. כשראתה שווטאסאפ צומחת בקצב מפחיד – היא רכשה גם אותה בכסף רב. כשניסתה לרכוש את סנפצ'ט, האפליקציה המצליחה ביותר בקרב דור ה-Z, ונענתה בסירוב – היא החלה לחקות את הפיצ'רים העיקריים שלה (ובראשם Stories) ועשתה זאת בהצלחה מרובה.
"
בשנים האחרונות הולכת פייסבוק ומתחברת גם לעולם התוכן השיווקי והמותגי, וספציפית לשיווק באמצעות משפיענים. בחודש מרץ האחרון עדכנה הרשת החברתית את התקנון הקשוח שלה, כשלראשונה אפשרה באופן רשמי למובילי דעה ולסלבריטאים לפרסם תוכן בשיתוף פעולה עם מותגים – בתנאי שהדבר נעשה תוך יידוע הגולשים באמצעות תיוג המותג (עד אז הדבר נאסר על ידי פייסבוק, וגרר עונשים עד כדי סגירת הפרופיל של אותו מוביל דעה). פייסבוק אפילו השיקה כלי אנליטיקס מיוחד, שמאפשר למותגים למדוד את הביצועים של הפוסטים האלה, כדי לבדוק את כדאיותם.

 

לפני כמה ימים הכריזה פייסבוק על שורה של עדכונים נוספים שנועדו לסייע למותגים לעבוד עם משפיעני רשת. כך למשל, אם עד עכשיו יכול היה המותג לחזק את הפוסט של מוביל הדעה רק באמצעות שיתוף שלו בדף המותג, כעת יכולים המותגים אף לפרסם את הפוסט של מוביל הדעה באמצעות קידום ממומן – ישירות מתוך הדף/פרופיל של היוצר. כך יכול המותג לקדם את הפוסט בטירגוט לכל קהל שירצה, ובכל סכום כסף שירצה.
"
הצעדים האלה של פייסבוק אינם מקריים. ברשת החברתית הבינו כי לא יוכלו לנצח לחסום שיתופי פעולה בין מותגים למובילי דעה, כפי שעשו במשך שנים ארוכות וספגו על כך ביקורת רבה. מותגים מעוניינים מאוד לשתף פעולה עם משפיענים וסלבריטאים על רקע יכולתם המוכחת של האחרונים לקדם מכירות, במיוחד בקרב בני דור ה-Y וה-Z. ממחקר שציטטה פייסבוק בבלוג שלה, עולה כי 47% מהאנשים בגילאי 13-34 אומרים שרכשו משהו שסלבריטאי דיבר עליו או המליץ עליו. 48% מהמשווקים מתכננים להגדיל את ההוצאה שלהם על אפיק זה בשנה הבאה.
"
כעת רק נותר לקוות לשיפור ברמת הקריאייטיב של אותם שיתופי פעולה עם מובילי הדעה, שמסתפקים לרוב בצילום עם המותג במקום לייצר תוכן אמיתי, שייתן ערך מוסף לגולש.

 

רוצים לקבל את הסיפורים שלנו ישר למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו!

עוד כתבות שיעניינו אותך

כל שנייה קובעת: כך תגרמו לאתר שלכם להפסיק לדמם כסף

זמני טעינה ארוכים יותר גוררים שיעורי נטישה מפחידים. גוגל תתחיל לסמן בקרוב אתרים איטיים במובייל, אז כדאי שתדעו איך להפוך אתר תוכן מזדחל למטוס סילון

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות