על המוצר המדהים שלנו שמעת?!

חברות שמתחזות ליצרניות תוכן, אבל בפועל מספימות את הגולשים בפרסומות בתחפושת, גורמות נזק לתעשייה כולה

הדיאטה שתעזור לכם לרדת 10 קילו ב-10 ימים
(מכון דיאטות)
"
כל מה שאת צריכה מהשמפו שלך במוצר אחד
(חברה לשיווק שמפו)
"
לא תאמינו כמה זול לקנות דירה בברלין
(חברה שמשווקת דירות בברלין)
"
"
מצלצל לכם מוכר? כותרות מהסוג הזה מופיעות מדי יום בהמלצות הקריאה שכולנו מקבלים באתרי התוכן הגדולים. לגולש התמים הן נראות במבט ראשון כמו הפניות לכתבות רגילות לכל דבר. אלא שבפועל מדובר בפרסומת ישירה לחברה שעומדת מאחוריהן, שמשווקת את מוצרי או שירותי החברה במסווה של כתיבת תכנים עיתונאיים.
"
ל"כתבות" האלה מבנה דומה: הן תמיד מתחילות בתיאור "בעיה" שכולם מכירים (השמנה, יוקר המחיה וכו'), ממשיכות בדרכים לפתרון ואז מציפות – באורח פלא – את המוצר או השירות של החברה המפרסמת כפתרון קסם שיעזור להעלים את כל הבעיות.
"
אלא ש"הגולש התמים" כבר מזמן אינו תמים כל כך. רבים מהגולשים מבינים מהר מאוד את הבלוף, והדבר גורם נזק לכל הצדדים: הגולש עצמו מרגיש מרומה וכועס על זמנו שבוזבז, והחברה המפרסמת מצדה גם מאבדת מאמינותה מול הלקוח או הלקוח הפוטנציאלי, וגם סובלת מאחוזי נטישה גבוהים מהכתבות המזויפות שהעלתה – מה שפוגע בביצועי ה-SEO שלה.
"
מדוע אותם מותגים לא משקיעים בכתיבת תכנים איכותיים? הסיבות לכך רבות. חוסר רצון להשקיע בכותבי תוכן טובים, מרדף אובססיבי אחרי לידים כאן ועכשיו, הרצון להגיד "גם אני עושה תוכן" בלי להבין – אלה רק חלק מהסיבות.
"

פרסומות הן לא דבר רע כמובן, כל עוד הן מציגות את עצמן ככאלה. אבל פרסומות שמתחזות ל"כתבות" פוגעת בתעשיית התוכן כולה, כשהן עושות שימוש לרעה (Abuse) בפלטפורמות המלצות התוכן: אובדן אמון הגולשים מתבטא בירידה מתמדת באחוזי ההקלקות על המלצות הקריאה. כך קורה שגם יצרני תוכן אמיתיים מתקשים לשווק את מרכולתם, לאור חשדם המתגבר של הגולשים שכבר לא מאמינים לאף אחד.
"
לא סתם החליטו כבר לפני כמה שנים במערכת גיקטיים, אתר טכנולוגיה שנהנה מקהל גולשים אינטליגנטי ומתוחכם, להתנות את שיתופי הפעולה המסחריים שלהם בהדרה מוחלטת של הלקוח מהמאמרים המתפרסמים במסגרת השת"פ: אלה עוסקים בעולמות התוכן של הלקוח אבל לא ידברו על מוצריו/שירותיו ולא יראיינו את מנהליו (גילוי נאות: גיקטיים נמנה עם לקוחות Storiez).
"
בגיקטיים הבינו מוקדם יחסית את מה שרבים אחרים בתעשייה טרם הפנימו: תוכן טוב איננו פרסומת בתחפושת, כי אם מאמץ כנה ואמיתי של מותג מסחרי לעניין את קוראיו בעולם התוכן שבו הוא מומחה. הגולשים מזלזלים בכותבי תוכן שיווקי זול, ויודעים להעריך היטב חברות שמשקיעות בתוכן טוב ואיכותי: הם קוראים אותו בשקיקה, משתפים אותו לחברים, מעריכים את המותג שסיפק להם אותו ורואים בו סמכות מקצועית בתחום – וכן, גם קונים ממנו בסוף את מוצריו או שירותיו.
"
האם זה שווה למותג כסף? כן, והרבה. האם הרווח הוא מיידי? לא תמיד. אבל מותגים חזקים שחושבים אסטרטגית יודעים לקחת אוויר, וליהנות מפירות עבודת תוכן נכונה בטווח הארוך.

 

רוצים לקבל את הסיפורים שלנו ישר למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו!

עוד כתבות שיעניינו אותך

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם