למה כולם שונאים באנרים

קבלו 7 סיבות טובות, וגם מה חושב עליהם האיש שהמציא אותם

1. כי לא ביקשנו אותם. בניגוד לסרטון או לכתבה שהקלקנו עליה כי באמת רצינו לקרוא אותה, אף אחד מאיתנו לא בוחר לראות באנרים.

 

2. כי הם לא באמת מעניינים, לא מספרים שום סיפור ולא מרגשים אותנו באף צורה. אמנם יש מדי פעם הברקות יצירתיות שגורמות לנו לחייך, אבל צריך להודות כי במרבית המקרים מדובר באוסף סתמי של מילים שיווקיות ומתאמצות מדי. מכירים את המושג "עיוורון באנרים"? כבר עשר שנים שמחקרים שעוקבים אחרי עיניים של אנשים הצופים באתרים מאשרים פעם אחר פעם: אנשים פשוט מדלגים על הבאנרים בעיניים.

 

3. כי בגדול אנחנו שונאים פרסומות מכל הסוגים. נגמרו הימים שהגענו מוקדם לקולנוע כדי להספיק לראות אותן או התלהבנו מהתשדירים בטלוויזיה. היום אנחנו מוקפים, מוצפים, טובעים בים של מסרים שיווקיים ופשוט נמאס לנו. לפי נתונים מעודכנים של חברת PageFair, נכון ל-2016 לפחות 309 מיליון אנשים בעולם חוסמים פרסומות בטלפונים שלהם, גידול של 102% (!) מאז 2015. אז לא רק שאנחנו שונאים באנרים, אנחנו גם דואגים להעלים אותם מהחיים שלנו.

 

4. כי לפעמים באנרים מתחזים לתוכן, ואז אתה מקליק ומגיע למודעה פרסומית במקום לכתבה שלה ציפית. יותר מזה: הם מסיחים את דעתנו מהתוכן האמיתי שחיפשנו, ומבזבזים לנו את הזמן. לפי סקר של חברת Prestige Marketing הקנדית, 61% מהגולשים לא מקליקים על באנרים כי הם לא רוצים שדעתם תוסח ממה שהם עושים כרגע. כבר בסוף 2014 העידו 94% מהגולשים, בסקר של חברת נילסן, שבאנרים שמתחזים לתוכן השפיעו על חווית הגלישה שלהם "באופן שלילי" או "באופן מאוד שלילי".

 

5. כי אין אפשרות להתחמק מהם אפילו אם אנחנו מנויים בתשלום. בעולם גולשים מבינים שזה או-או: או שגולשים באתר חינמי וצופים בבאנרים כי האתר צריך להתפרנס ממשהו; או שעושים מנוי ואז לא צריך לראות פרסומות. בישראל מרבית התוכן ברשת חינמי – אבל גם אתרים בתשלום לא מוותרים על הבאנרים, ואז זה מעצבן אותנו במיוחד.

 

6. כי אין גבול לטריקים המרגיזים שנועדו לגרום לנו להקליק בכל מחיר: חלון קופץ שצריך לרדוף אחריו כדי לסגור אותו, מודעה מרקדת, מודעה שמסתירה את התוכן, איקס סגירה מוחבא או כזה שמופיע רק אחרי כמה שניות, באנר נפתח שמבצע השתלטות עוינת על כל המסך ועוד שלל אמצעים שגורמים לנו לרצות לזרוק את הסמארטפון או הלפטופ שלנו לתוך השירותים ולהוריד את המים. אבל יודעים מה? העדות הכי בולטת לשנאה שלנו לבאנרים היא הנקמה: מחקר שהתבצע באוניברסיטת סן פרנסיסקו מצא כי לבאנרים עם אנימציה יש אפקט שלילי על נאמנות הגולשים לאתר שמציג אותם. כלומר: גולש שיתעצבן מבאנר יעזוב את האתר כולו.

 

7. כי אפילו האיש שהמציא את הבאנרים, אמריקאי בשם ג'י.אם אוקונל, שונא אותם. בראיון לאתר Digiday ב-2013 הודה אוקונל כי "רוב הבאנרים לא נותנים שום ערך" וכי הם בעיקר "מפריעים לך במה שאתה באמת רוצה לעשות". אז אם הוא אומר, מי אנחנו שנחשוב אחרת?

 

 

רוצים לקבל את הסיפורים שלנו ישר למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו!

עוד כתבות שיעניינו אותך

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם