מה ההבדל בין כתיבה שיווקית לתוכן מותגי

למרות ששניהם משרתים בסופו של דבר אינטרסים של עסקים, יש ביניהם הבדלים עצומים שכדאי להכיר

עולם התוכן המותגי בישראל הוא כמו תינוק שרק למד לדבר, ועושה בזהירות את צעדיו הראשונים. בתעשייה המקומית רבים נוהגים לבלבל אותו עם עולם התוכן השיווקי הישן, בו נעשה שימוש נרחב כבר כמה עשורים. לא פעם יוצא לי להישאל, גם על ידי אנשי פרסום ושיווק מנוסים, מה בעצם ההבדל ביניהם. אז הנה תשובה קצרה אך מנומקת.
"
תוכן שיווקי הוא – במילים פשוטות – פרסומת במסווה. בעיתונים תראו לפעמים כפולה שהעיצוב שלה לא קשור בכלל לשפה העיצובית של העיתון (באנגלית קוראים לזה Advertorial, כלומר פרסומת שמתחזה למאמר מערכת). הוא מתאפיין בכתיבה שיווקית – כלומר, זאת לא כתבה, אין פה סיפור או חדשות. בדרך כלל אלה פשוט דברי שבח והלל על מוצר או שירות זה או אחר. יצורים דומים תוכלו למצוא גם בטלוויזיה ("דקה לשמונה" למשל), ברדיו (פינות בתוכניות הבוקר ברדיו האזורי) ובאתרי האינטרנט הגדולים.
"
כתיבת תוכן שיווקי מצריכה ניסיון ויכולת, אבל הדרישות הן יותר מכיוון הלקוח (צריך להזכיר את המוצר כך וכך פעמים, לשבח אותו, לציין כך וכך תכונות שלו) ופחות מכיוון כלי התקשורת המארח, שהרי לא מדובר בכתבה ואין כאן שום סטנדרטים (מלבד מדיניות הפרסום של גוף המדיה).
"
תוכן מותגי, לעומת זאת, הוא תוכן שמוגש לקורא מטעם מותג אבל יש בו סיפור עצמאי שאינו קשור ישירות למוצר או לשירות שאותו מותג משווק. לא מדובר בכתיבה שיווקית. תוכן זה לא נועד לפרסם, להלל ולשבח, אלא לייצר ערך אמיתי עבור קהל הגולשים: לעניין, לרגש, להצחיק, להשכיל. המטרה: לספק לקורא חוויית צריכת תוכן חיובית, שתיקשר בראשו למותג שהגיש לו אותו. בדרך זו שואף המותג להיות מזוהה אצל הגולש, הלקוח או הלקוח הפוטנציאלי כסמכות מקצועית בתחומו – כזו שהגולש ירצה לפנות אליה בפעם הבאה שיעלה בו הצורך.
"
אסור להתבלבל: גם כתיבת תוכן שיווקי וגם יצירת תוכן מותגי אינם נעשים לשם שמיים או כתרומה לקהילה. שניהם נועדו בסופו של דבר לשרת את צרכיו של המותג ולסייע לו להשיג את מטרותיו העסקיות. אלא שבעוד שכתיבה שיווקית, כחלק מהיותה מוצר פרסומי, נועדה לייצר קשר טקטי ישיר ומהיר לשורת הרווח – תוכן מותגי נוגע בחלקים אסטרטגיים בתוכנית השיווק של החברה: חיזוק המותג בעיני קהל הצרכנים, יצירת קשר רגשי עם הלקוח, הבאת טראפיק איכותי לנכסים הדיגיטליים של החברה (אותו ניתן לטרגט אחר כך לשיווק ישיר), ובניית משפך שיווקי חכם שיביא לצמיחה עסקית בטווח הבינוני והארוך.

 

רוצים לקבל את הסיפורים שלנו ישר למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו!

עוד כתבות שיעניינו אותך

הסושיאל עושה רעש – אבל יש פלטפורמה חזקה יותר

גם בקרב צעירים, המייל חי ובועט. לפי נתונים חדשים, דוא״ל עולה על הרשתות החברתיות בפופולריות, בהמרות ובהגעת המסר לנמען. הגיע הזמן שתשקיעו בניוזלטר שלכם

ה"אקשן" מתחיל שם: למה אסור לכם לוותר על סרטונים

אם כולנו צורכים כל כך הרבה תוכני וידאו, ממה נרתעים מותגים שעדיין לא מייצרים אותם? כמה נקודות למחשבה לפני שמוותרים על סרטון ששווה אלף תמונות